Telia Touchpoint från Telia – molnväxelguiden 2022

Telia Touchpoint från Telia – molnväxelguiden 2022

På vilken teknik bygger er plattform: Telia är marknadsledare inom växeltjänster. Vi använder Dstny som grundplattform med Telia-unika kundanpassningar som till exempel app, webgränssnitt och så vidare.

Någonting är fel

Du är inloggad som prenumerant hos förlaget Pauser Media, men nånting är fel. På din profilsida ser du vilka av våra produkter som du har tillgång till. Skulle uppgifterna inte stämma på din profilsida – vänligen kontakta vår kundtjänst.
Telekom idag premium

Läs vidare – starta din prenumeration

  • Tillgång till vår digitala Premium-tjänst om professionell kommunikation.
  • Nischade nyhetsbrev för Professional och Contact Center.
  • Få tillgång till alla avsnitt i vår utbildnings-tv om Teams, SD-Wan och Chattbotar.
  • Sex papperstidningar om året med tydligt fokus på Telekom-branschens viktigaste frågor.
Redan prenumerant?

Er största kund: Över 5000 anknytningar.

Er minsta kund: 1-10 anknytningar.

Den största fördelen med er molnväxel: Den största fördelen med Telia Touchpoint är att det är en användarvänlig tjänst som produceras i Sveriges bästa nät, enligt Umlaut 2022, med alla tilläggstjänster som man kan förvänta sig av en molnväxel. Tjänsten är fullt integrerad med Telias egen kontaktcenter-lösning, Telia Ace, men även populära samarbetslösningar som Microsoft Teams. 

En nackdel med er molnväxel: Tjänsten är ej global i sitt grundutförande. Det kräver integrationer.

Hostas: Den Hostas i Telias nät. Tjänsten produceras i säkerhetsklassade datahallar inom Sverige.

Marknad: Sverige.

Passar för: Offentlig sektor, Medelstora företag.

Operatörsmöjligheter: Telia.

Tre viktigaste funktionerna för era kunder: Admin-gränssnitt, Mobil anknytning, Koppling till kontaktcenter-lösning.

Grundfunktioner:

  • Admin-gränssnitt,
  • Hänvisningssystem,
  • IVR, Mobil anknytning,
  • Telefonist-stöd,
  • Koppling till kontaktcenter-lösning,
  • Kö-system,
  • Röstbrevlåda,
  • Microsoft Teams-telefoni,
  • Annan samarbetsplattforms-koppling för telefoni,
  • Integration med AD,
  • Statistik om telefoni.

Funktioner angivna av leverantör: API:er för integrationer, Kalenderkoppling, Inspelning.

Hur kopplar ni er lösning till Microsoft Teams: Integrationen med Microsoft Teams möjliggör att användare kan ringa och ta emot telefonsamtal via Teams PC-klienter, Teams mobil appar eller Teams-kompatibla telefoner. Integrationen bygger på Microsoft’s funktion Phone System Direct Routing och är en form av SIP-trunksintegration mot Office365.

Admin av IVR-lösning: Lösningen administreras via ett grafiskt webgränssnitt där kunderna kan bygga sina egna IVR-lösningar. Alla ändringar sker såklart i realtid och ger våra kunder möjlighet att snabbt kunna administrera sin lösning om behovet förändras.

Admin av kö-system: Lösningen administreras via ett grafiskt webgränssnitt där våra kunder kan konfigurera och administrera sina köer. Detta kombinerat med vår dashboard i statistiklösningen ger våra kunder de bästa förutsättningar att hålla en hög servicenivå mot sina kunder.

Lösning för statistik: Tjänsten är webbaserad med möjlighet att båda använda standardrapporter samt skapa egna. Dessa rapporter kan distribueras automatiskt till rätt person/kompetens hos våra kunder.Verktyget har även möjlighet till dashboard för att kunna se sin statistik/kösituation i realtid.

Till sist. Lyft två saker till som är viktiga att känna till om er molnväxel-plattform: Telia Touchpoint är en tjänst som möjliggör mobilitet och samarbete i en säker plattform. Det finns ett högt fokus på vidareutveckling för att säkerställa att vi fortsatt ger våra kunder den bästa möjliga användarupplevelsen.

Se hela undersökningen här:

Senaste artiklarna

Telekom idag

Telekom idag Premium

Nyhetstjänsten för dig som jobbar med professionell kommunikation. Nu med nya nischade nyhetsbrev för ditt intresseområde och utbildnings-tv om aktuell teknik.