På vilken teknik bygger er plattform: Telia är marknadsledare inom växeltjänster. Vi använder Dstny som grundplattform med Telia-unika kundanpassningar som till exempel app, webgränssnitt och så vidare.
Telia Touchpoint från Telia – molnväxelguiden 2022
Någonting är fel
Läs vidare – starta din prenumeration
- Tillgång till vår digitala Premium-tjänst om professionell kommunikation.
- Nischade nyhetsbrev för Professional och Contact Center.
- Få tillgång till alla avsnitt i vår utbildnings-tv om Teams-telefoni, SD-Wan och Chattbotar.
- Sex papperstidningar om året med tydligt fokus på Telekom-branschens viktigaste frågor.
Er största kund: Över 5000 anknytningar.
Er minsta kund: 1-10 anknytningar.
Den största fördelen med er molnväxel: Den största fördelen med Telia Touchpoint är att det är en användarvänlig tjänst som produceras i Sveriges bästa nät, enligt Umlaut 2022, med alla tilläggstjänster som man kan förvänta sig av en molnväxel. Tjänsten är fullt integrerad med Telias egen kontaktcenter-lösning, Telia Ace, men även populära samarbetslösningar som Microsoft Teams.
En nackdel med er molnväxel: Tjänsten är ej global i sitt grundutförande. Det kräver integrationer.
Hostas: Den Hostas i Telias nät. Tjänsten produceras i säkerhetsklassade datahallar inom Sverige.
Marknad: Sverige.
Passar för: Offentlig sektor, Medelstora företag.
Operatörsmöjligheter: Telia.
Tre viktigaste funktionerna för era kunder: Admin-gränssnitt, Mobil anknytning, Koppling till kontaktcenter-lösning.
Grundfunktioner:
- Admin-gränssnitt,
- Hänvisningssystem,
- IVR, Mobil anknytning,
- Telefonist-stöd,
- Koppling till kontaktcenter-lösning,
- Kö-system,
- Röstbrevlåda,
- Microsoft Teams-telefoni,
- Annan samarbetsplattforms-koppling för telefoni,
- Integration med AD,
- Statistik om telefoni.
Funktioner angivna av leverantör: API:er för integrationer, Kalenderkoppling, Inspelning.
Hur kopplar ni er lösning till Microsoft Teams: Integrationen med Microsoft Teams möjliggör att användare kan ringa och ta emot telefonsamtal via Teams PC-klienter, Teams mobil appar eller Teams-kompatibla telefoner. Integrationen bygger på Microsoft’s funktion Phone System Direct Routing och är en form av SIP-trunksintegration mot Office365.
Admin av IVR-lösning: Lösningen administreras via ett grafiskt webgränssnitt där kunderna kan bygga sina egna IVR-lösningar. Alla ändringar sker såklart i realtid och ger våra kunder möjlighet att snabbt kunna administrera sin lösning om behovet förändras.
Admin av kö-system: Lösningen administreras via ett grafiskt webgränssnitt där våra kunder kan konfigurera och administrera sina köer. Detta kombinerat med vår dashboard i statistiklösningen ger våra kunder de bästa förutsättningar att hålla en hög servicenivå mot sina kunder.
Lösning för statistik: Tjänsten är webbaserad med möjlighet att båda använda standardrapporter samt skapa egna. Dessa rapporter kan distribueras automatiskt till rätt person/kompetens hos våra kunder.Verktyget har även möjlighet till dashboard för att kunna se sin statistik/kösituation i realtid.
Till sist. Lyft två saker till som är viktiga att känna till om er molnväxel-plattform: Telia Touchpoint är en tjänst som möjliggör mobilitet och samarbete i en säker plattform. Det finns ett högt fokus på vidareutveckling för att säkerställa att vi fortsatt ger våra kunder den bästa möjliga användarupplevelsen.
Se hela undersökningen här: