Tendfor Teams från Tendfor – molnväxelguiden 2022

Tendfor Teams från Tendfor – molnväxelguiden 2022

På vilken teknik bygger er plattform: Tendfor är en molntjänst som levereras direkt ur Microsoft Azure. Tendfor är utvecklat med Microsoft Azure-teknik vilket gör plattformen stabil, säker och skalbar. Tendfor Teams-integration baseras helt på API:er. Tendfor var först i världen med certifiering på det som Microsoft kallar integrationsmodell Extend.

Någonting är fel

Du är inloggad som prenumerant hos förlaget Pauser Media, men nånting är fel. På din profilsida ser du vilka av våra produkter som du har tillgång till. Skulle uppgifterna inte stämma på din profilsida – vänligen kontakta vår kundtjänst.
Telekom idag premium

Läs vidare – starta din prenumeration

  • Tillgång till vår digitala Premium-tjänst om professionell kommunikation.
  • Nischade nyhetsbrev för Professional och Contact Center.
  • Få tillgång till alla avsnitt i vår utbildnings-tv om Teams, SD-Wan och Chattbotar.
  • Sex papperstidningar om året med tydligt fokus på Telekom-branschens viktigaste frågor.
Redan prenumerant?

Er största kund: Över 5000 anknytningar.

Er minsta kund: 10-30 anknytningar.

Den största fördelen med er molnväxel: 100 procent Microsoft Cloud med »native« Microsoft Teams funktionalitet för alla telefonist- och kontaktcenterfunktioner. Perfekt för hybridarbete och för stora och små verksamheter.

En nackdel med er molnväxel: Helt beroende av Microsoft Teams.

Hostas: 100 procent Microsoft Azure multi-tenant HA-hosting.

Marknad: Globalt.

Passar för: Medelstora företag, Globala företag.

Operatörsmöjligheter: Samtliga operatörer inklusive Microsoft med Calling Plans. Kunder kan kombinera olika tekniska lösningar (Calling Plans, Operator Connect, Direct Routing etcetera) och olika operatörer samtidigt vilket är unikt med Teams. Detta gör att globala organisationer kan ha lokala »breakouts« för nummer från valfri operatör på valfri marknad.

Tre viktigaste funktionerna för era kunder: Telefonist-stöd, Koppling till kontaktcenter-lösning, Microsoft Teams-telefoni.

Grundfunktioner:

  • Admin-gränssnitt,
  • Hänvisningssystem,
  • IVR,
  • Telefonist-stöd,
  • Koppling till kontaktcenter-lösning,
  • Kö-system,
  • Microsoft Teams-telefoni,
  • Integration med AD,
  • Statistik om telefoni.

Funktioner angivna av leverantör: Avancerad web- och widgetbaserad wallboard för både realtid och historisk information.

Hur kopplar ni er lösning till Microsoft Teams: Teams-integration 100 procent byggd på rättigheter och API. Fungerar för alla sätt att få in nummer i Microsoft365.

Admin av IVR-lösning: Enkel grafisk presentation med kraftfulla funktioner som avancerad schemakontroll, crm-integrationer, nummer/kunduppgiftsbaserad samtalsstyrning etcetera.

Admin av kö-system: Webbaserad portal där administratörer hanterar schema, huntmetoder (Skilled based routing, longest Idle Parallell med flera), köbesked med systembaserade köplatsmeddelanden på 10 språk.

Lösning för statistik: Webbaserad portal med: Fulla rapporter för köer och agenter/telefonister inklusive ärendesökning med full information om varje interaktion.

Till sist. Lyft två saker till som är viktiga att känna till om er molnväxel-plattform: Med Tendfor kan organisationer tryggt gå till Teams-baserad telefoni utan funktionsbegränsningar för professionella telefonister och kundservicemedarbetare. Tendfor är helt svenskutvecklat, finns i skarp produktion hos kunder i över 18 länder världen över, inklusive ett antal av Europas största multinationella företag sam kommuner, myndigheter och andra offentliga verksamheter.

Se hela undersökningen här:

Senaste artiklarna

Telekom idag

Telekom idag Premium

Nyhetstjänsten för dig som jobbar med professionell kommunikation. Nu med nya nischade nyhetsbrev för ditt intresseområde och utbildnings-tv om aktuell teknik.