Plattform: Tendfor Teams.
Tendfor Teams – kontaktcenterguiden 2022
Någonting är fel
Läs vidare – starta din prenumeration
- Tillgång till vår digitala Premium-tjänst om professionell kommunikation.
- Nischade nyhetsbrev för Professional och Contact Center.
- Få tillgång till alla avsnitt i vår utbildnings-tv om Teams-telefoni, SD-Wan och Chattbotar.
- Sex papperstidningar om året med tydligt fokus på Telekom-branschens viktigaste frågor.
Arkitektur (cloud, privat cloud, onprem eller annan): Erbjuds som Public Cloud direkt från Microsoft Azure för Teams telefoni.
Beskriv er största fördel:Världsledande teknologi för Microsoft Teams-integrerat kontaktcenter med leverans direkt ur Microsoft Azure. Det ger inte bara extrem driftsäkerhet, hög funktionalitet, utan också oöverträffad enkelhet att komma i gång, från beslut till drift på bara några dagar.
Beskriv en nackdel med ert system: Förutsätter Microsoft Teams.
Vilka marknader finns er plattform på? Välj den största enheten.Globalt.
Hur många agenter har er största kund? 500-1000.
Hur många agenter har er minsta kund? 1-10.
Vilken/vilka operatör/er kan man använda i er lösning? Tendfor Teams är helt operatörsoberoende.
Hur integreras en växellösning i er plattform? Tendfor Teams är certifierad med Microsofts integrationsmodell ’Extend’.
Hur integreras crm i er plattform? Vilka crm-system har ni standardintegrationer för? Tendfor kan använda crm-integration för samtalsstyrning baserad på crm-data samt pop-up av kundkort/ärende. Tendfor kan även automatiskt uppdatera crm-systemet med information om samtalet till exempel samtalstid, kötid och vilken agent som hanterade samtalet. Standardintegrationer finns för Microsoft Dynamics samt Salesforce Lightning.
Vilka övriga system kan integreras? Tendfor integreras mot Power BI, Exchange, Power Automate, Future Brilliant.
Vilka ai-funktioner är tillgängliga för era kunder idag? Är det er lösning eller genom tredjepart? Tendfor är designat för BOT och ai-funktioner. Tendfors Microsoft BOT-framework arkitektur tillåter valfri kognitiv tjänst i framtiden.
Vilka möjligheter till self-service-tjänster finns i er plattform? Genom avancerade IVR-funktioner.
Vilka kanaler finns direkt tillgängliga i er lösning idag, utan att tredjepartslösning integreras? Telefon.
Övrig kanal som är direkt tillgänglig utan integration av tredjepartslösning? –
Vilka övriga kanaler finns tillgängliga i er lösning idag, med hjälp av tredjepartslösning? –
Övrig kanal som är tillgänglig med integration av tredjepartslösning? –
Hur sker routing av ärenden? Skilled-Based-Routing, Longest idle, Round Robin, Parallell, Sequential.
Beskriv hur er IVR-lösning fungerar: Grafiskt gränssnitt utan krav på scripting. Menyer i flera nivåer. Automatisk samtalsstyrning baserat på data hämtat från extern källa, typ crm, extern-DB.
Beskriv hur agenter har tillgång till kunskapsdatabas eller liknande: Genom automatiserad pop-up av externt system, till exempel Knowledge base.
Vilka möjligheter finns till utgående kampanjer från agenter? Genom integration med till exempel crm-system för att skapa kampanj.
Kan man göra kund-undersökningar i er lösning? Ja, via en partner.
Vilka andra möjligheter till statistik och analys finns i er plattform?Tendfor Teams Wallboards är webbaserade och visar både realtidsdata och historisk information. En wallboard kan visa upp till 4 st samtidiga widgets för till exempel agentstatus, samtal under dagen eller veckan. Tendfor har även en standardintegration med Microsoft Power BI.
Beskriv er wfm-lösning. –
Vilka ytterligare funktioner är mest efterfrågade av era kunder just nu?Telefonistfunktion i kombination med kontaktcentret.
Nämn två saker ytterligare som det är viktigt för befintliga och nya kunder att känna till om er lösning: Tendfor Teams hjälper alla typer av organisationer i deras Teams-resa genom att fungera direkt, innan alla phone-systemlicenser är på plats. Tendfor Teams är ett fullfunktionellt kontaktcenter (telefoni) med marknadens absolut bästa funktioner för agent, true mobile agent och receptionist i Microsoft Teams-miljö.
Här hittar du hela guiden: