Tendfor Teams – kontaktcenterguiden 2023

Tendfor Teams – kontaktcenterguiden 2023

Plattform: Tendfor Teams
Arkitektur (cloud, privat cloud, onprem eller annan): Erbjuds som Public Cloud direkt från Microsoft Azure för Microsoft Teams telefoni.
Beskriv er största fördel: Världsledande teknologi för Microsoft Teams-integrerat kontaktcenter med leverans direkt ur Microsoft Azure. Det ger förtroendegivande driftsäkerhet, hög funktionalitet och oöverträffad enkelhet att komma i gång, från beslut till drift på bara några dagar.

Någonting är fel

Du är inloggad som prenumerant hos förlaget Pauser Media, men nånting är fel. På din profilsida ser du vilka av våra produkter som du har tillgång till. Skulle uppgifterna inte stämma på din profilsida – vänligen kontakta vår kundtjänst.
Telekom idag premium

Läs vidare – starta din prenumeration

  • Tillgång till vår digitala Premium-tjänst om professionell kommunikation.
  • Nischade nyhetsbrev för Professional och Contact Center.
  • Få tillgång till alla avsnitt i vår utbildnings-tv om Teams-telefoni, SD-Wan och Chattbotar.
  • Sex papperstidningar om året med tydligt fokus på Telekom-branschens viktigaste frågor.
Redan prenumerant?

Beskriv en nackdel med ert system: Förutsätter Microsoft Teams.
Vilka marknader finns er plattform på? Tendfor har samma globala räckvidd som Microsoft Teams Standard har. Tendfor levereras från tre center: Europa, Australien och USA.
Hur många agenter har er största kund? 500-1000.
Hur många agenter har er minsta kund? 1-10.
Vilken/vilka operatör/er kan man använda i er lösning? Tendfor Teams är helt operatörsoberoende. Kunden väljer fritt teknik och operatör för att få telefonnummer till sin Microsoft Teams miljö. Tendfor stöder alla förkommande tekniker för Microsoft Teams-telefoni, Calling plans, Operator Connect, Teams Phone Mobile och Direct Routing. Givetvis går dessa tekniker att kombinera fritt.
Hur integreras en växellösning i er plattform? Tendfor Teams integreras alltid med kundernas Microsoft Teams-miljö. Tendfor Teams är certifierat av Microsoft för integrationsmodellen ’Extend’.
Hur integreras crm i er plattform? Tendfor integreras med crm via api ”server-till-server” kommunikation. Givetvis finns även klientbaserad popup-funktion på handläggarens/agentens dator. Tack vare att Tendfor enkelt kan kommunicera via Microsoft Power Automate/Azure Logic Apps, kan Tendfor smidigt integreras med de flesta på marknaden förkommande crm/erp-systemen. Tendfor kan använda crm-integration för samtalsstyrning baserad på crm-data samt pop-up av kundkort/ärende. Tendfor kan även automatiskt uppdatera crm-systemet med information om samtalet som till exempel samtalstid, kötid och vilken handläggare/agent som hanterade samtalet.
Vilka crm-system har ni standardintegrationer för? Standardintegrationer finns för Microsoft Dynamics samt Salesforce Lightning.
Vilka övriga system kan integreras? Tendfor integreras med valfritt modernt system med kommunikations-API:er. Vanliga integrationer är: Power BI, Excel, Exchange, Power Automate, Azure Logic Apps och Future Brilliant.
Vilka ai-funktioner är tillgängliga för era kunder idag? Är det er lösning eller genom tredjepart? Tendfor är designat för BOT och ai-funktioner. Tendfors Microsoft BOT-framework arkitektur tillåter valfri kognitiv tjänst i framtiden.
Vilka möjligheter till self-service-tjänster finns i er plattform? Genom avancerade IVR-funktioner. Integration med externa system där dubbelriktat informationsutbyte är möjligt.
Vilka kanaler finns direkt tillgängliga i er lösning idag, utan att tredjepartslösning integreras? Telefon, Callback i kö, Textchatt, SMS/MMS, Messenger, Whatsapp introduceras under 2024
Övrig kanal som är direkt tillgänglig utan integration av tredjepartslösning?
Vilka övriga kanaler finns tillgängliga i er lösning idag, med hjälp av tredjepartslösning?
Övrig kanal som är tillgänglig med integration av tredjepartslösning?
Hur sker routing av ärenden? Skilled-Based-Routing, Longest idle, Round Robin, Parallell, Sequential. Tendfor kan även nyttja extern information, från t.ex. crm, för att fatta underbyggda beslut om samtalsstyrning. Även manuell bokning av samtal är möjlig.
Beskriv hur er IVR-lösning fungerar: Kunder kan själva administrera sina IVRer via grafiskt gränssnitt utan krav på scripting eller liknande kodning. Menyer i flera nivåer, automatisk samtalsstyrning baserat på data hämtat från extern källa, typ crm, extern-DB.
Beskriv hur agenter har tillgång till kunskapsdatabas eller liknande:
Genom automatiserad pop-up av externt system, till exempel Knowledge base.
Vilka möjligheter finns till utgående kampanjer från agenter?
Genom integration med till exempel crm-system för att skapa kampanj.
Kan man göra kundundersökningar i er lösning? Ja, via en partner.
Vilka andra möjligheter till statistik och analys finns i er plattform?
Tendfor Teams Wallboards är webbaserade och visar både realtidsdata och historisk information. En wallboard kan visa upp till 4 st samtidiga widgets för till exempel agentstatus, samtal under dagen eller veckan. Tendfor har även en standardintegration med Microsoft Power BI.
Beskriv er wfm-lösning:
WFM kräver integration med externt WFM-system. Tendfor kan förse externt system med data för beräkningar.
Vilka ytterligare funktioner är mest efterfrågade av era kunder just nu?
Telefonistfunktion i kombination med kontaktcentret, samtalsinspelning och integration med Power BI.
Nämn två saker ytterligare som det är viktigt för befintliga och nya kunder att känna till om er lösning: Tendfor Teams hjälper alla typer av organisationer i deras Teams-resa genom att fungera direkt, innan alla phone-systemlicenser är på plats. Tendfor Teams är ett fullfunktionellt kontaktcenter (telefoni) med marknadens absolut bästa funktioner för agent, true mobile agent och receptionist i Microsoft Teams-miljö.

Här hittar du hela guiden:

Senaste artiklarna

Hämtar fler artiklar
Till startsidan
Telekom idag

Telekom idag Premium

Nyhetstjänsten för dig som jobbar med professionell kommunikation. Nu med nya nischade nyhetsbrev för ditt intresseområde och utbildnings-tv.