The Phone House hittar kunder med positionering

Kedjan The Phone Houses tar hjälp av positionering för att locka kunderna in i butikerna.

Riktad mobilreklam baserad på vart man befinner sig har det pratats mycket om och nu gör The Phone House slag i saken. Personer som är medlemmar i tjänsten manna.me kommer fredagen den 18 september få sms-reklam med ett erbjudande och information om vart närmaste butik ligger i förhållande till vart mottagaren befinner sig.

– Det finns stor potential med att kunna anpassa erbjudanden till kunder som befinner sig på en viss plats. Vi har butiker i hela Sverige och med en sådan här tjänst kan vi göra lokala kampanjer, där vi driver trafik till våra butiker, säger Johan Paulsen Järnliden, Marknadsdirektör, The Phone House.

Senaste artiklarna

Hämtar fler artiklar
Till startsidan
Telekom idag

Telekom idag Premium

Nyhetstjänsten för dig som jobbar med professionell kommunikation. Nu med nya nischade nyhetsbrev för ditt intresseområde och utbildnings-tv.