Genesys App Foundry får ett nytt tillskott i form av IPI Pauseable, ett tillägg som automatiskt ser till att känsliga kunddata inte lagras i onödan i Genesys Cloud CX.
Tillägg skyddar känsliga data i Genesys Cloud CX
kontaktcenter IPI Pauseable sätter stopp för inspelning av känsliga kunddata på Genesys kontaktcenterplattform.
Någonting är fel
Läs vidare – starta din prenumeration
- Tillgång till vår digitala Premium-tjänst om professionell kommunikation.
- Nischade nyhetsbrev för Professional och Contact Center.
- Få tillgång till alla avsnitt i vår utbildnings-tv om Teams-telefoni, SD-Wan och Chattbotar.
- Sex papperstidningar om året med tydligt fokus på Telekom-branschens viktigaste frågor.
Mjukvaran är utformad för att automatiskt stoppa inspelning av ljud och det som sker på bildskärmen när känsliga data, exempelvis i samband med en betalning, hanteras. Detta utan att agenten ska behöva agera.
Låter agenten fokusera på kunden
Inspelningen pausas vid olika moment och återupptas sedan automatiskt, detta för att eliminera risken för mänskliga misstag och för att låta agenten fokusera helt på kundkontakten.
– Regelefterlevnad i kontaktcentret är ett måste och genom att ha en lösning som är enkel att integrera och som automatiskt pausar inspelningar av samtal kan man effektivt säkerställa att kunddata skyddas och att man följer regelverk som PCI DSS och GDPR, säger Steve Murray på IPI.