Den 5 december tog Ranajay Roy över ansvaret som tillfällig vd för kontaktcenterleverantören Zisson. Han har varit CFO, ekonomichef, på Zisson under de senaste tre åren och kommer även fortsättningsvis att behålla den rollen i företaget, åtminstone under en begränsad tidsperiod. Ranajay Roy ersätter André Jensen på vd-stolen.
Han går in som tillförordnad vd på Zisson
kontaktcenter Norska kontaktcenterleverantörens ekonomichef Ranajay Ron får utökat ansvar.

Någonting är fel
Läs vidare – starta din prenumeration
- Tillgång till vår digitala Premium-tjänst om professionell kommunikation.
- Nischade nyhetsbrev för Professional och Contact Center.
- Få tillgång till alla avsnitt i vår utbildnings-tv om Teams-telefoni, SD-Wan och Chattbotar.
- Sex papperstidningar om året med tydligt fokus på Telekom-branschens viktigaste frågor.
Ranajay Roy nu kommer att utveckla den snabbt växande organisationen för att ta fram en gemensam kultur och målbild enligt ett pressmeddelande från Zisson.
– Det bästa sättet att attrahera nya medarbetare är att ha bra ambassadörer som redan är interna i företaget. Om medarbetarna är glada och pratar positivt med omgivningen om företaget, hjälper det till att bygga vårt arbetsgivarvarumärke och hjälper till att attrahera nya bra kollegor, säger Ranajay Roy i ett uttalande.
– Jag har turen att vara omgiven av ett mycket kompetent team, även i min ledningsgrupp. Människor först! Hitta rätt personer och investera i dem. Inte bara chefer, utan också mellanchefer, fortsätter Ranajay Roy.
Läs om molnbaserade plattformen Zisson Interact i vår guide till kontaktcentermarknaden i Sverige: