Tre av fyra kunder känner sig inte lyssnade på

kontaktcenter Vill gärna hjälpa företag att lyfta kundupplevelsen men känner att de inte får något gehör.

Tre av fyra kunder känner sig inte lyssnade på

En överväldigande majoritet av konsumenterna är villiga att hjälpa företag att förbättra kundupplevelsen, men så många som 75 procent känner att företagen inte lyssnar på deras synpunkter.

Någonting är fel

Du är inloggad som prenumerant hos förlaget Pauser Media, men nånting är fel. På din profilsida ser du vilka av våra produkter som du har tillgång till. Skulle uppgifterna inte stämma på din profilsida – vänligen kontakta vår kundtjänst.
Telekom idag premium

Läs vidare – starta din prenumeration

  • Tillgång till vår unika digitala Premium-tjänst öppen bara för prenumeranter.
  • Ett nischat nyhetsbrev för just ditt intresseområde; Professional eller Contact Center.
  • Full tillgång till vår digitala kunskapsbank med över 16 000 artiklar.
  • Sex papperstidningar om året med tydligt fokus på Telekom-branschens viktigaste frågor.
Redan prenumerant?

Det visar en undersökning som genomförts av Alida, en tillverkare av cx-mjukvara. Undersökningen genomfördes i fem olika länder, bland annat USA, Indien och Storbritannen i juli 2021. Totalt deltog 5300 konsumenter.

Kundupplevelsen avgörande faktor

Undersökningen visar att 92 procent av konsumenterna anser att kundupplevelsen är en avgörande faktor när de ska köpa en produkt eller tjänst.

Fyra av fem tillfrågade uppger att en dålig kundupplevelse får dem att känna stark motivation att i stället vända sig till ett annat företag i framtiden.

Så många som 83 procent av deltagarna i undersökningen är villiga att betala ett högre pris om det skulle innebär att de erbjuds en bättre kundupplevelse.

Senaste artiklarna

Kontoret

Samarbete

Whitepaper

Kontaktcenter

Karriär

Telekom idag

Telekom idag Premium

- för dig som behöver full koll på framtidens kommunikation. Nu med nya nischade nyhetsbrev för ditt intresseområde.