Tropi-Call öppnar callcenter i Malaysia

Svenskägda callcenter företaget Tropi-Call ser gynnsamma förutsättningar i Malaysia vad gäller både teknik och kompetent personal och öppnar verksamhet i Kuala Lumpur.

– I förhållande till Indien, som annars är ett populärt land för ousourcade callcenter-tjänster, kan Malaysia dessutom erbjuda mer konkurrenskraftiga priser och fler språk, säger Karin Nelsson.

Karin Nelsson har utsetts till vd för det nyetablerade företaget Tropi-Call, med bas i Kuala Lumpur, Malaysia. Hon har en mångårig erfarenhet inom callcenter- och marknadsundersökningsverksamhet och sitter i styrelsen för Softcom Customer Care. Karin Nelsson har dessutom varit vd för Svenska Gallup.

Senaste artiklarna

Hämtar fler artiklar
Till startsidan
Telekom idag

Telekom idag Premium

Nyhetstjänsten för dig som jobbar med professionell kommunikation. Nu med nya nischade nyhetsbrev för ditt intresseområde och utbildnings-tv.