Umenets film en viral succé

Marknadsföring Umenets film om att leva med lagg har snabbt blivit en viral succé. Under två första dagarna har den visats närmare tre miljoner gånger.

Umenets film en viral succé

Stadsnätsbolaget i Umeå, Umenet, bryter sig loss från Umeå Energis grafiska profil och lanserar ett eget nytt varumärke. Det är där treminutersfilmen ”Living With Lag – an Oculus Rift Experiment” kommer in i bilden.

Den har egentligen spelats in för att visas som reklamfilm i TV4s lokala sändningar i Västerbotten, men har snabbt nått en storpublik runt jorden. Inte minst i USA.

Umenets vd Mats Berggren följer spänt spridningen av laggfilmen och säger till Telekomnyheterna att han det senaste dygnet har fått nypa sig själv i armen ett antal gånger.

Se filmen själv!

Senaste artiklarna

Hämtar fler artiklar
Till startsidan
Telekom idag

Telekom idag Premium

Nyhetstjänsten för dig som jobbar med professionell kommunikation. Nu med nya nischade nyhetsbrev för ditt intresseområde och utbildnings-tv.