Uno breddar kanalen och växer snabbt

Tjänsteleverantören Uno har skaffat tre nya återförsäljare och växer så det knakar. Kundstocken ökade med 25 procent i april.

Uno breddar kanalen och växer snabbt

Uno Telefoni är en avknoppning från Teledesign, som helt fokuserar på att leverera växeltjänster baserade på Telepos plattform. Och tjänstekonceptet verkar ligga rätt i tiden. Under april månad fick Uno in i genomsnitt en ny organisation som kund per dag.

– Kundstocken ökade med drygt 25 procent under april, säger Andreas Johnsson, grundare och kommersiell produktchef på Uno Telefoni. Mätt i antal användare blev det ungefär 2600 i slutet av april.

En anledning till lyftet anses vara introduktionen av en webbproxy i växeltjänsten, som gör att mjukvaruklienter och ip-telefoner kan kopplas in via internet utan trassel.

Nya återförsäljare

En annan framgångsfaktor är tillskottet av nya återförsäljare, en rekrytering som drivs av Uno:s vd Jonas Angleflod.

I Stockhom har man under våren förstärkt kanalen med Wan2lan och Telekalkyl.

– Uno:s växeltjänst är något vi och våra kunder har väntat på. Det är ett perfekt komplement till vår portfölj av traditionella växlar och vi har haft en stark efterfrågan från våra kunder efter en tjänst som är enkel men ändå kraftfull gällande funktioner och mobil integration, säger Fredrik Bjurenborg, vd för Wan2lan.

För Göteborg och Malmö har Uno tecknat avtal med återförsäljaren Tellint.

– Vi har studerat de lösningar som finns på marknaden noga och valde Uno på grund av kombinationen av de bästa funktionerna och den enklaste hanteringen för kund, säger Alexander Westlund, vd för Tellint.

Senaste artiklarna

Hämtar fler artiklar
Till startsidan
Telekom idag

Telekom idag Premium

Nyhetstjänsten för dig som jobbar med professionell kommunikation. Nu med nya nischade nyhetsbrev för ditt intresseområde och utbildnings-tv.