I ett drygt år har William Ridderström jobbat som Customer Success Manager på Microsoft där han hjälper kunderna att få ut max av deras Microsoft-investeringar. En hel del av ärendena handlar om att koppla sin vanliga telefoni till Teams eller att lägga över all sin telefoni i Microsofts händer.
Utbildnings-tv: Del 1 om Teams-telefoni
TV Äntligen är årets första tema i Telekom idag utbildnings-tv-studio inspelat. Temat är Teams-telefoni och till vår hjälp har vi Microsofts expert William Ridderström.

Någonting är fel
Du är inloggad som prenumerant hos förlaget Pauser Media, men nånting är fel. På din profilsida ser du vilka av våra produkter som du har tillgång till. Skulle uppgifterna inte stämma på din profilsida – vänligen kontakta vår kundtjänst.
Telekom idag premium
Läs vidare – starta din prenumeration
- Tillgång till vår digitala Premium-tjänst om professionell kommunikation.
- Nischade nyhetsbrev för Professional och Contact Center.
- Få tillgång till alla avsnitt i vår utbildnings-tv om Teams-telefoni, SD-Wan och Chattbotar.
- Sex papperstidningar om året med tydligt fokus på Telekom-branschens viktigaste frågor.
Redan prenumerant? Logga in och läs vidare.
Idag samtalar han med mig, Telekom idags chefredaktör Kalle Anrell, i en 26 minuter lång tv-sändning om grunderna i Teams-telefoni. Bland frågorna finns vilka passar det för? Varför ska man välja lösningen? och vad skiljer olika leverantörer åt?
Kommande veckor kommer även del 2 och del 3 om Teams-telefoni i vårt Utbildnings-tv-koncept.