Utbildnings-tv är Telekom idags koncept där vi går på djupet i ett aktuellt och viktigt ämne tillsammans med en expert. Björn Forsén från Calabrio kom förbi vår tv-studio för att berätta om de senaste trenderna inom WFM, work force management, och hur Calabrios plattform hjälper dig att optimera bemanningen i kontaktcentret.
Utbildnings-tv: Del 1 om WFM (work force management)
kontaktcenter Work force management, WFM, är en grundläggande funktion i kontaktcentret. Tillsammans med experten Björn Forsén från Calabrio går vi igenom de senaste trenderna och tekniska hjälpmedlen.

Någonting är fel
Läs vidare – starta din prenumeration
- Tillgång till vår digitala Premium-tjänst om professionell kommunikation.
- Nischade nyhetsbrev för Professional och Contact Center.
- Få tillgång till alla avsnitt i vår utbildnings-tv om Teams-telefoni, SD-Wan och Chattbotar.
- Sex papperstidningar om året med tydligt fokus på Telekom-branschens viktigaste frågor.
Ett modernt kontaktcenter bjuder på en del speciella utmaningar när det kommer till bemanningsplaneringen, bland annat i form av oförutsedda händelser som kan leda till en plötslig ökning av antalet inkommande ärenden. Det gäller också att se till att de många olika kanaler som används i ett modernt kontaktcenter bemannas på rätt sätt.
Kommande veckor kommer även del 2 och del 3 om WFM i vårt Utbildnings-tv-koncept, där Björn Forsén kommer att gå igenom smarta funktioner i Calabrios mjukvaruplattform.