Självservice, eller självbetjäning, brukar lyftas fram som en av de viktigaste trenderna för kundmötet och en effektiv metod för att möta ett växande antal inkommande ärenden. Om tekniken används på rätt sätt kan resultatet bli både nöjdare kunder och ökat välmående bland de anställda i kontaktcentret.
Utbildnings-tv: Del 3 om självservice i kontaktcentret
Kontaktcenter Vilka är de viktigaste trenderna inom självservice i kontaktcentret och vilka är knepen för att lyckas få nöjda kunder? Experten Joakim Skalberg på Genesys berättar om vad som är viktigt att tänka på.
Någonting är fel
Du är inloggad som prenumerant hos förlaget Pauser Media, men nånting är fel. På din profilsida ser du vilka av våra produkter som du har tillgång till. Skulle uppgifterna inte stämma på din profilsida – vänligen kontakta vår kundtjänst.
Telekom idag premium
Läs vidare – starta din prenumeration
- Tillgång till vår digitala Premium-tjänst om professionell kommunikation.
- Nischade nyhetsbrev för Professional och Contact Center.
- Få tillgång till alla avsnitt i vår utbildnings-tv om Teams-telefoni, SD-Wan och Chattbotar.
- Sex papperstidningar om året med tydligt fokus på Telekom-branschens viktigaste frågor.
Redan prenumerant? Logga in och läs vidare.
Telekom idag tog hjälp av experten Joakim Skalberg på kontaktcenterleverantören Genesys för att ta reda på vilka olika typer av funktioner för självbetjäning som finns tillgängliga och vad du ska tänka på när du introducerar tekniken i kontaktcentret. Det här är avsnitt tre av tre, där Joakim berättar om vikten av att följa upp rapporter och hålla koll på rätt kpi:er för att successivt utveckla och förbättra självservicefunktionerna.
Här hittar du tidigare avsnitt i Telekom idags serie utbildnings-tv.