Garantier och alternativ för support gällande router switch-plattformar är kritiska faktorer vid inköp för it-avdelningen på många företag idag. Det menar Nortel som nu lanserar ett utökat garantiprogram för hela sitt sortiment av rackmonterade ethernet routrar, inklusive ERS 2500, 4500, 5000 och 5600-serien.
– Garantierna demonstrerar vår satsning på nytänkande inom alla våra affärsområden. Detta låter våra kunder planera framtiden för sina verksamheter med tillförsikt, säger Joel Hackney, vd på Nortel Enterprise Solutions.
Avancerad support i tre månader
De nya garantivillkor tillverkaren kopplat till sina routrar är indelade i fyra delar och kallas av tillverkaren Nortel Lifetime Warranty, det vill säga livstidsgaranti. Detta med avseende på produktens livslängd i tillverkarens livscykelprogram, den tid produkten finns kvar till försäljning i sortimentet.
Nortels garanti är uppdelad enligt följande:
1. Lifetime Technical Support, garanterad teknisk support under hela produktens existens i produktportföljen
2. Advanced Technical Support, utökad teknisk support under de första 90 dagarna efter köpet
3. Lifetime Next Business Day, ersättning för havererad hårdvara inom nästa dag för kunder i Nordamerika och ivägskickande av ersättningsprodukt inom nästa arbetsdag för kunder i resten av världen.
4. Software Release Subscription, ett tillval som innebär att kunden får direkt åtkomst till alla mjukvarumässiga uppdateringar för berörda produkter
De nya villkoren uppges bli gällande för hela Ethernet Routing Switch-portföljen från och med den 1 juli 2009.