Utan riktigt bra kundservice är det praktiskt taget omöjligt att lyckas som e-handlare i dag. Nu förvärvar e-handelsbyrån Vaimo företaget The Service Corporation (TSC) som har specialiserat sig på leveranser av kundserviceplattformen Zendesk och supporttjänster. Syftet med uppköpet är att lyfta Vaimos kompetens inom främst kundservice.
– Att förvärva TSC positionerar Vaimo globalt som en av de ledande experterna på Zendesk. Att bli framgångsrik inom e-handel bygger idag mycket på att man är nära sina kunder och alltid sätter dem i första rummet. Vårt nya team av experter inom support-as-a-service kommer att hjälpa våra kunder över hela världen att leverera kundservice på absolut högsta nivå, säger David Holender, vd på Vaimo.
Flera stora kunder i Sverige
Zendesk är en beprövad, molnbaserad plattform för att hantera kundserviceärenden och förbättra kundrelationer. Vaimo berättar att man redan har samarbetat med Zendesk under flera års tid och att stora kunder i Sverige, däribland Bauhaus, använder sig av plattformen.
– Vi har fokuserat på att fullända de verktyg och metoder som krävs för en fantastisk kundupplevelse i flera år. Vår målsättning är att hjälpa företag att leverera tjänster i världsklass till sina kunder, och detta ligger i linje med Vaimos vision om att skapa e-handelslösningar och kundupplevelser i världsklass. Vi ser fram emot det värde vi tillsammans kan skapa för våra kunder, säger Per Ekvall, vd på TSC.
Vaimo startades för 14 år sedan och har över 500 medarbetare i 15 olika länder. Man hjälper sina kunder att nå framgångar inom e-handel i både b2b- och b2c-segmenten.