Verizon och BT samarbetar om telepresence

Ett utökat samarbete mellan Verizon och BT gör att deras kunder nu kan mötas över Cisco Telepresence. Tjänsten kommer att erbjudas på flera platser runtom i världen, inklusive Norden.

Verizon och BT samarbetar 
om telepresence

Kunderna kommer fortfarande att ha en och samma tjänsteleverantör, vare sig det gäller support, assistans eller fakturering. Den delen påverkas inte. Fördelen är istället att de kan kommunicera enklare och mindre begränsat; möta sina egna kunder, andra företag, anställda och kollegor.

– I takt med att företag antar mobil teknik för att expandera bortom kontorets fyra väggar märker vi att allt fler vänder sig till avancerade samarbetsverktyg som telepresence för att öka sin produktivitet och sitt presterande. Vår överenskommelse med BT gör att videokommunikation blir mer tillgängligt och lättare kan möta behoven i det ständigt föränderliga arbetslandskapet, förklarar Mike Palmer, ansvarig för företagstjänster på Verizon.

Större räckvidd

BT och Verizon gör också en poäng av att den nya gemensamma telepresence-lösningen använder samma gränssnitt som kunderna redan är vana vid, med liknande schemaläggning, support, säkerhet och kryptering. Härutöver kommer de dessutom att få tillgång till en katalog som visar vilka företag och organisationer som är registrerade för videomöten via telepresence – och var deras kontor ligger.

– Ju fler områden våra kunder kan nå, desto fler affärer kan de göra. Därför är samarbetet mellan oss och Verizon är ett viktigt steg framåt. Att kunna kommunicera över telepresence-nätverk ökar både räckvidden och värdet av vår tjänst, vilket i sin tur bidrar till att kunderna snabbare kan se avkastning på sin investering i videokommunikation, säger Rich Lowe, vd på BT Conferencing.

Senaste artiklarna

Hämtar fler artiklar
Till startsidan
Telekom idag

Telekom idag Premium

Nyhetstjänsten för dig som jobbar med professionell kommunikation. Nu med nya nischade nyhetsbrev för ditt intresseområde och utbildnings-tv.