Kunderna kommer fortfarande att ha en och samma tjänsteleverantör, vare sig det gäller support, assistans eller fakturering. Den delen påverkas inte. Fördelen är istället att de kan kommunicera enklare och mindre begränsat; möta sina egna kunder, andra företag, anställda och kollegor.
– I takt med att företag antar mobil teknik för att expandera bortom kontorets fyra väggar märker vi att allt fler vänder sig till avancerade samarbetsverktyg som telepresence för att öka sin produktivitet och sitt presterande. Vår överenskommelse med BT gör att videokommunikation blir mer tillgängligt och lättare kan möta behoven i det ständigt föränderliga arbetslandskapet, förklarar Mike Palmer, ansvarig för företagstjänster på Verizon.
Större räckvidd
BT och Verizon gör också en poäng av att den nya gemensamma telepresence-lösningen använder samma gränssnitt som kunderna redan är vana vid, med liknande schemaläggning, support, säkerhet och kryptering. Härutöver kommer de dessutom att få tillgång till en katalog som visar vilka företag och organisationer som är registrerade för videomöten via telepresence – och var deras kontor ligger.
– Ju fler områden våra kunder kan nå, desto fler affärer kan de göra. Därför är samarbetet mellan oss och Verizon är ett viktigt steg framåt. Att kunna kommunicera över telepresence-nätverk ökar både räckvidden och värdet av vår tjänst, vilket i sin tur bidrar till att kunderna snabbare kan se avkastning på sin investering i videokommunikation, säger Rich Lowe, vd på BT Conferencing.