”Vet alla att vi har bra grejer?”

UC Som nytillträdd Sverigechef för Polycom kliver Patrik Hedengren in mitt under en jätteaffär på uc-området, när Mitel köper Polycom. Här i Sverige är målet att få upp ögonen för varumärket Polycom och utnyttja det starka Microsoftsamarbetet.

”Vet alla att vi har bra grejer?”

Du kliver in i en ganska speciell tid?

– Det kan man ju säga. Dels tycker jag att Microsoftsamarbetet och allting kring det har börjat ta fart. Jag ser redan att vi får många kunder som är intresserade av att komma hit och testa nya saker. Vad gäller affären med Mitel tycker jag att det känns spännande, jag ser bara möjligheter.

Vilka blir dina viktigaste mål på posten?

– Vi har fått ett positivt momentum på marknaden och mitt mål är att jobba vidare på det. Sen tror jag det är jätteviktigt för oss att få upp medvetenheten kring våra produkter och Polycoms varumärke. Sedan kommer jag fokusera väldigt mycket på att öka samarbetet med våra partner och skaffa fler. Där ser jag att tillväxt ligger i att få fler som för ut Polycoms varumärke.

Vilka trender ser du i Sverige kring era produkter?

– Att investera i Polycom om man har en Microsoftstory, antingen du har eller är på väg in i ett projekt. Vare sig du har en on premise-lösning eller Office 365 så går det att känna sig säker. Antingen behåller du en ren Skypemiljö och går på våra produkter eller så en hybrid där du inte går all-in på Skype för traditionell video men då finns lösningar från oss där det går att få de olika delarna att prata.

Vad blir viktigast nu i början?

– Sätta mig in i affärerna och möjligheterna, och ta hand om pr och marknadsföring. Vi har kanske varit lite för teknikfokuserade. Vi har bra grejer, men vet alla det? Självklart är samarbetet med Microsoft viktigt, säger de Polycom när det gäller video så det otroligt starkt.

Senaste artiklarna

Kontoret

Samarbete

Whitepaper

Kontaktcenter

Karriär

Telekom idag

Telekom idag Premium

- för dig som behöver full koll på framtidens kommunikation. Nu med nya nischade nyhetsbrev för ditt intresseområde.