”Vi löser problemen innan de har uppstått”

Support Ett erbjudande som gör företagens it-avdelningar överflödiga och en gräddfil i supportärenden. Nu stärker Dialect sin it-support och utlovar stora vinster för de som nappar.
– Vi kan driva ärenden mycket effektivare än om kunden själv skulle ha ringt, säger Peter Willbo på företaget.

”Vi löser problemen innan de har uppstått”

It och telefoni har i dag vuxit samman och i samband med det så kommer it- och telekombolaget Dialect att utöka sin it-support. Från systerbolaget Dialect IT Solutions plockar man in personal som ska hjälpa till i supporten. Och i samband med det sjösätter man ett nytt erbjudande.

Detta ska göra att mindre- och medelstora företag inte längre är i behov av en egen it-avdelning – utan den uppgiften ska Dialect ta över. Man säger till och med att kunderna helt kan sparka sin it-kunniga personal, för det kommer inte krävas någon särskild teknisk kompetens.

Det enda som behövs är att man betalar en fast månadsavgift för att man ska få tillgång till en fullbemannad it-avdelning. Denna ska vara så pass närvarande att man ska uppleva att den ”sitter vägg i vägg” med sin egen verksamhet.

– Vi har snabbvägar in till tredjeparts-leverantörer, vilket gör att vi kan driva ärenden mycket effektivare än om kunden själv skulle ha ringt, säger Peter Willbo, Dialects it-chef.

Tar fullt ansvar

För att visa att man är seriös i sitt erbjudande säger Dialect att man tar fullt ägarskap över de problem som kan uppstå i företagets system och lovar att man har den tekniska kompetensen för att se till att både telefoni och it ska löpa problemfritt.

– Vi har övervakningsrutiner mot alla supportkunder som gör att eventuella störningar flaggas i ett tidigt skede. Kunderna ska egentligen inte behöva ringa in sina problem till oss. Vi löser dem oftast innan de har uppstått, säger Peter Willbo.

Senaste artiklarna

Hämtar fler artiklar
Till startsidan
Telekom idag

Telekom idag Premium

Nyhetstjänsten för dig som jobbar med professionell kommunikation. Nu med nya nischade nyhetsbrev för ditt intresseområde och utbildnings-tv.