Här är 2022:s sju viktigaste artiklarna om chattbotar

Året 2022 Chattbotar och röstbotar blir en allt viktigare del av kundmötet. Vi har samlat ihop sju artiklar om chattbotar från året som gått.

Här är 2022:s sju viktigaste artiklarna om chattbotar

Skatteverkets chattbot Skatti har hjälpt svenskarna att få svar på sina skattefrågor i drygt fyra års tid. För Telekom idag bverättade myndigheten om sina erfarenheter av att ta hjälp av artificell intelligens.

Softronics chattbot Kommun-Kim har hittat hem hos ett stort antal svenska kommuner. Förklaringen är delvis att den kommer förladdad med tusentals frågor och svar som är anpassade för offentlig sektor.

Det finns många olika chattbotplattformar på marknaden, men vad ska man tänka på när man väljer leverantör? Det är en av frågorna vi besvarar i den här guiden, där vi även har kartlagt sex chattbotar på marknaden.

Borås är en av de kommuner som numera använder sig av en chattbot i kundmötet. Vi frågade dem vilka effekter man förväntar sig av införandet.

Svenska Sinch lanserade tjänsten Ask Frank, som man beskriver som en intelligent sökmotor som automatiskt kopplar ihop kunskapsdatabaser och andra källor med din chattbotplattform.

Även Puzzel presenterade spännande nyheter på chattbotområdet. Smart Chatbot kan användas för att automatisera ärendehantering, bland annat genom att hämta informationen från företagets crm-system.

Under våren tog vi hjälp av chattbotleverantören Hello Ebbot för att spela in tre avsnitt om chattbotar. Här får du svar på grundläggande frågeställningar, som hur tekniken bakom chattbotar har utvecklats under de senaste åren.

Senaste artiklarna

Telekom idag

Telekom idag Premium

Nyhetstjänsten för dig som jobbar med professionell kommunikation. Nu med nya nischade nyhetsbrev för ditt intresseområde och utbildnings-tv om aktuell teknik.