Vision 80/20 ska öka samverkan

Kontaktcenter Nytt enklare gränssnitt, större samverkan och mer möjligheter till uppföljning av statistik. Det är några av uppdateringarna i Enghouse Interactives senaste release 10.0 för Vision 80/20-sviten.

Vision 80/20 ska öka samverkan

Enghouse Interactive sparar inte på krutet med deras senaste uppdatering. I den nya versionen av Vision 80/20 uppdateras Contact Center 10.0, Statistics 3.0 och Hänvisningssystemet och telefonistklienten 3.0 med nyheter. Det genomgående temat för alla uppdateringar verkar vara mer samverkan mellan olika avdelningar på företag.

Fokus på samarbete

I både Telefonistklients- och Contact center-uppdateringen har man skapat ett nytt gränssnitt som enligt leverantören ska göra det enklare för telefonister, användare och agenter att navigera. Interaktiva ribbon-menyer ska ge användarna en tydligare vägledning till vilka funktioner som finns tillgängliga. Målet är att korta ned startsträckan för nya användare och skapa effektivitetsvinster för erfarna användare.

Man utlovar också större samverkan mellan telefonister, handläggare och agenter för företag som har båda klienterna. Till exempel kan agenter agera telefonist vid belastningstoppar i sitt eget användargränssnitt. Agenten kan där få tillgång till information om de anställda och deras status på samma sätt som telefonisterna utan att byta mellan olika program.

Mer statistik

Nya Statistics 3.0 innehåller bland annat uppdateringar för utökad statistik med nya rapportmöjligheter. Chefer och kundtjänstansvariga ska genom en wallboard kunna följa upp status på hur telefonister, köer och agentgrupper fungerar i realtid. Där ska man även kunna följa historik och trender. Varje ansvarig anpassar själva sin ”wallboard” och väljer ut vilka element man vill ska ingå.

Fakta

Fler nyheter:

  • Chatt mellan agenter
  • Ärendelogg
  • Automatiskt svar på inkommande e-post
  • Kö-musik
  • Progressiv sökning som uppdateras varefter till exempel namn och titel skrivs in.
  • Nya rapporter för till exempel servicenivåer, ärendelogg och förberedelsetid.

Telekom idag

Telekom idag Premium

- för dig som behöver full koll på framtidens kommunikation och telekombranschen.
Just nu begränsat erbjudande!

Gratis nyhetsbrev!

De viktigaste nyheterna direkt i mejlen. Helt kostnadsfritt!
Skickar begäran
Jag godkänner att Telekomidag sparar mina uppgifter