Sedan tidigare har Vismas Advantage-kunder kunnat köpa mobiltelefoner och tillbehör till rabatterade priser från Phone House men i samband med att avtalet mellan företagen nu förlängs utökas utbudet med operatörsavtal och andra kommunikationstjänster.
– Genom att jämföra operatörstjänster kan vi hela tiden ta fram den bästa lösningen, vilket förhoppningsvis kan effektivisera både tid och kostnader för kunden, säger Peter Savéros, kundansvarig hos Phone House.
Genom Advantage samförhandlar Visma inköpsavtal för sina omkring 15 000 små och medelstora kunder som genom inköpsportalen får tillgång till rabatterade priser och färdiga villkor på allt från kontorsmaterial och transporttjänster till kommunikationslösningar.
– Phone House är en av våra starkaste leverantörer i inköpsportalen. Det långvariga samarbetet bygger på en flexibel lösning med både ett brett butiksnät och en specialanpassad webbshop för våra kunder. Phone House har stort kundfokus och en bra förståelse för vad våra kunder efterfrågar och detta ledde till ett förlängt samarbete, säger Daniel Saldenius, leverantörsansvarig på Visma Advantage.
På kommunikationsområdet har Visma förutom med Phone House också avtal med One 2 Cel och Phonera.