Voicego från Firstcom Europe – molnväxelguiden 2022

Voicego från Firstcom Europe – molnväxelguiden 2022

På vilken teknik bygger er plattform: Voicego bygger på Asterisk, där grundplattformen är utvecklad av vår partner Wx3 med flertalet smarta och egenutvecklade tjänster samt add-ons ontop.

Någonting är fel

Du är inloggad som prenumerant hos förlaget Pauser Media, men nånting är fel. På din profilsida ser du vilka av våra produkter som du har tillgång till. Skulle uppgifterna inte stämma på din profilsida – vänligen kontakta vår kundtjänst.
Telekom idag premium

Läs vidare – starta din prenumeration

  • Tillgång till vår digitala Premium-tjänst om professionell kommunikation.
  • Nischade nyhetsbrev för Professional och Contact Center.
  • Få tillgång till alla avsnitt i vår utbildnings-tv om Teams, SD-Wan och Chattbotar.
  • Sex papperstidningar om året med tydligt fokus på Telekom-branschens viktigaste frågor.
Redan prenumerant?

Er största kund: 500-1500 anknytningar.

Er minsta kund: 1-10 ankytningar.

Den största fördelen med er molnväxel: 1) Funktionalitet, idag har Voicego flertalet unika funktioner som inte återfinns i andra lösningar på marknaden speciellt för mobilanvändare. 2) Helt unik Teamsintegration där hela växeln inklusive softphone- och admingränssnitt återfinns direkt inne i Teams, dessutom helt utan krav på Microsofts telefonilicenser. 3) Operatörsoberoende inklusive lokal support för slutanvändarna, Voicego säljs genom cirka 60 partners runt om i Norden.

En nackdel med er molnväxel: Enklare massimportering av data är efterfrågat och något som vi räknar med finns på plats under 2023.

Hostas: Normalt hostas lösningen alltid i molnet via våra serverhallar i Sverige men det är även möjligt att hosta enligt kunds önskemål.

Marknad: Norden.

Passar för: Små företag, Stora företag.

Operatörsmöjligheter: Voicego är helt operatörsoberoende. Dessutom går det med fördel att ansluta privata mobilabonnemang i lösningen och samtidigt ge användarna full växelfunktionalitet precis som vilken användare som helst i lösningen.

Tre viktigaste funktionerna för era kunder: Mobil anknytning, Microsoft Teams-telefoni samt vår unika ärendekö.

Grundfunktioner:

  • Admin-gränssnitt,
  • Hänvisningssystem,
  • IVR,
  • Mobil anknytning,
  • Telefonist-stöd,
  • Koppling till kontaktcenter-lösning,
  • Kö-system,
  • Röstbrevlåda,
  • Microsoft Teams-telefoni,
  • Annan samarbetsplattforms-koppling för telefoni,
  • Integration med AD,
  • Statistik om telefoni.

Funktioner angivna av leverantör: Ärendehantering/kundtjänst via vår unika ärendekö. Förutom telefoni, video och chatt kan Voicego besvara och hantera samtal vid toppar eller låta växeln vara öppen dygnet runt. Rätt avdelning eller användare får sedan full information kring ärendet direkt via pushnotis i mobilapp, softphone eller via mail/ärendesystem där man tydligt och överskådligt ser status på ärendet samt vem som hanterar det. Passar utmärkt på alla marknader och vertikaler.

Hur kopplar ni er lösning till Microsoft Teams: Med vår unika Teamsintegration ges användaren full access till sin softphone direkt inne i Teams med 100 procent full växelfunktionalitet. Användaren kan hantera sig själv samt administrera hela växeln precis som vilken annan användare eller administratör som helst i lösningen men nu direkt i Teams. Ytterligare en unik funktion är att det fungerar för alla användare oavsett om de använder softphone, bordstelefon eller endast mobil – dessutom inga krav på Microsofts telefonilicenser.

Admin av IVR-lösning: Den flexibla IVR/Menyvalet är uppbyggt på ett grafiskt sätt så att alla skall kunna hantera detta på egen hand. Via den grafiska vyn kan användaren enkelt och överskådligt skapa nya eller tillfälliga regler, ändra knappval, hantera öppettider med mer.

Admin av kö-system: Hantering av köer sker i realtid antingen via admingränssnitt men vanligtvis direkt i mobilapp, softphone eller Teamsklienten. Hantering av flöden, inspelning av ljudfiler eller exempelvis ändrascheman görs fördelaktigt direkt från softphone eller från Teamsklienten.

Lösning för statistik: Vår statistiklösning erbjuder en god översikt genom ett flertal standardrapporter samt där användaren själv kan skapa egna rapporter via rapportvyn i webben. I kommande release flyttas statistik in direkt i softphone och Teamsklienten.

Till sist. Lyft två saker till som är viktiga att känna till om er molnväxel-plattform: En av de mest efterfrågade och uppskattade tjänsterna har varit vår unika Teamsintegration givet att alla kunder som idag redan nyttjar Teams ges full växelfunktionalitet direkt i Teamsklienten utan avkall på funktioner och tjänster. Ett annat område som vi brinner för är att skapa kundunika anpassningar för företag med fokus på värdeadderande funktionalitet. Vi är ett snabbfotat bolag med fokus på utveckling för den svenska marknaden och gillar att hela tiden utmana oss själva.

Se hela undersökningen här:

Senaste artiklarna

Telekom idag

Telekom idag Premium

Nyhetstjänsten för dig som jobbar med professionell kommunikation. Nu med nya nischade nyhetsbrev för ditt intresseområde och utbildnings-tv om aktuell teknik.