Webhelp byter namn efter sammanslagningen

branschen Gick samman med Concentrix i september förra året för att skapa en global cx-jätte.

Webhelp byter namn efter sammanslagningen

I september förra året gick de båda företagen Concentrix och Webhelp samman för att bilda ett globalt ledande företag med fokus på cx-tjänster.

Någonting är fel

Du är inloggad som prenumerant hos förlaget Pauser Media, men nånting är fel. På din profilsida ser du vilka av våra produkter som du har tillgång till. Skulle uppgifterna inte stämma på din profilsida – vänligen kontakta vår kundtjänst.
Telekom idag premium

Läs vidare – starta din prenumeration

  • Tillgång till vår digitala Premium-tjänst om professionell kommunikation.
  • Nischade nyhetsbrev för Professional och Contact Center.
  • Få tillgång till alla avsnitt i vår utbildnings-tv om Teams-telefoni, SD-Wan och Chattbotar.
  • Sex papperstidningar om året med tydligt fokus på Telekom-branschens viktigaste frågor.
Redan prenumerant?

Då var budskapet att man ska skulle använda sig av företagsnamnet Concentrix+Webhelp fram till dess att ett permanent företagsnamn var klart. Nu står det klart att namnet på det sammanslagna företaget blir Concentrix.

– Även om Webhelp-namnet pensioneras så kvarstår passionen, den lokala expertisen och engagemanget för att leverera högkvalitativ service till våra kunder. När vi beslutade oss för att sammanföra Concentrix och Webhelp var vårt fokus att alltid behålla de bästa lösningarna, tjänsterna och sätten att göra saker på från båda företagen och detta fortsätter att vara vårt huvudfokus idag, säger Arvid Svensk, ansvarig för Concentrix i Norden, och fortsätter:

– Även om vi officiellt har annonserat det nya namnet så kommer det att ta lite tid innan man kommer att se det användas överallt. Från och med nu byter vi namn både fysiskt och digitalt och kommer att marknadsföra förändringarna lokalt under många månader framöver.

Enligt ett pressmeddelande är namnet Concentrix baserat på ”ett koncept med koncentriska cirklar, vilket speglar företagets fokus på att alltid hålla sina medarbetare och kunder i centrum”.

– Med detta nya varumärke stärker vi vår position som ett ledande teknik- och tjänsteföretag som är människocentrerat, teknikdrivet och intelligensdrivet, säger Chris Caldwell, vd och koncernchef för Concentrix, i ett uttalande, och fortsätter:

– Oavsett om det handlar om att designa varumärkes-upplevelser som är ”gamechanging”, bygga och skala upp säker ai-teknologi eller stärka digital verksamhet så samlar vi helt integrerade lösningar som löser våra kunders tuffaste affärsutmaningar.

Senaste artiklarna

Hämtar fler artiklar
Till startsidan
Telekom idag

Telekom idag Premium

Nyhetstjänsten för dig som jobbar med professionell kommunikation. Nu med nya nischade nyhetsbrev för ditt intresseområde och utbildnings-tv.