– Hela telekombanschen är i någon form av kampanjläge och det händer en hel del just nu. Vår avsikt är inte att vara billigast, men vi skall alltid kunna erbjuda konkurrensmässiga priser. Därför lanseras vi en kampanj där datamängden dubbleras i våra mobila fastprisabonnemang, säger Roger Werin, vice vd på Weblink IP Phone, som är en svensk operatör med en egen telefoniplattform för leverans av ip-centrex, sip-anslutningar, isdn, samt mobiltelefoni och internetanslutningar.
Det är ingen överdrift att hålla med Roger Werin i hans marknadsanalys. Flera större operatörer reagerade omedelbart när Tele2 tog täten och höjde surfpotterna rejält för någon månad sedan. Därefter har såväl Telia som 3 och ett antal andra aktörer slipat till sina erbjudanden. Weblinks nya erbjudande kommer dock med vissa begränsningar. Den dubbla datamängden är giltig i max 24 månader från aktiveringsdatum och gäller enbart nytecknade mobila fastprisabonnemang, och enbart under kampanjperioden 23 mars till 6 maj.