Electrolux omvandlade sina kontaktcenters till centers med fokus på omtanke

Genesys

Electrolux, en av världens ledande tillverkare av hushållsmaskiner, strävar efter att förbättra vardagslivet för miljoner människor runt om i världen. Som en del av den senaste tidens skifte mot e-handel, såg man behovet av att komma närmare sina kunder och samtidigt öka sin försäljning online. Sättet att uppnå detta innebar bland annat att omforma sina kontaktcenters för att uppnå ökad effektivitet och snabbare innovation.

Gammal teknik stod i deras väg, och lösningen framåt var en modern molnbaserad lösning från Genesys med fokus på kundservice i alla kanaler, med stöd av Google contact center AI samt botar. Läs hela kundcaset (på engelska) och lär dig om hur Electrolux satsning på kundupplevelserna hjälpte dem att uppnå dessa fördelar:

  • Mer nöjda kunder, förbättrad NPS
  • Förbättrad medarbetarnöjdhet
  • Minskad genomsnittlig hanteringstid per ärende med 56 sekunder
  • 45 sekunder kortare väntetid

Detta material är framtaget av Genesys som är aktiv sponsor hos Telekom idag. Genesys kommer ta del av dina kontaktuppgifter som du lämnar i samband med nedladdningen.

Ange din e-postadress för att hämta PDF

Jag samtycker till att Pauser Media kan samla in, lagra och behandla mina personuppgifter i syfte för att få tillgång till det begärda innehållet och för vidare kontakt gällande erbjudanden om liknande innehåll och tjänster via direktmarknadsföring inklusive epost, telefon och SMS. Klicka här för mer information om hur dina personuppgifter behandlas.

Genom att ta del av detta innehåll och skicka detta formulär samtycker jag till att aktuell sponsor/partner behandlar mina personuppgifter i syfte att identifiera mina intressen och jag är medveten om att jag när som helst kan återkalla samtycket genom att kontakta sponsorn/partnern.


Telekom idag

Telekom idag Premium

- för dig som behöver full koll på framtidens kommunikation.
Just nu begränsat erbjudande!