Konsumenter överallt översköljs med nyheter och spekulationer om hur artificiell intelligens (AI) kan förändra världen. Även om de flesta konsumenter inte är säkra på vad AI är kapabel till idag, har de senaste teknologiska framstegen och mer välkända exempel på AI gjort det som en gång var science fiction till verklighet.
Rapporten ”Människor och AI i samklang: Driver den nya eran av kundupplevelse” från Genesys syftar till att förstå konsumenternas känslor kring AI:s framtid och dess roll i kundupplevelsen (CX). Forskningen visar att konsumenter är entusiastiska över AI:s potential att förbättra hur organisationer interagerar med dem.
Organisationer idag måste hitta rätt kombination av AI-baserat stöd – från att assistera agenter i bakgrunden till en helt automatiserad interaktion – för att möta kundernas preferenser och optimera sin arbetsstyrka och verksamhet.
Rapporten (på engelska) kommer att hjälpa företag att gå framåt när de utvecklar AI-strategier och implementerar intelligent teknologi för att möta de ständigt föränderliga konsumentförväntningarna.
Detta material är framtaget av Genesys som är aktiv sponsor hos Telekom idag. Genesys kommer ta del av dina kontaktuppgifter som du lämnar i samband med nedladdningen.