Vi befinner oss i en tid av fokus på upplevelser där ledare inom kundlojalitet är de som är bäst positionerade för att fortsatt vara framgångsrika på lång sikt. Att bygga lojalitet och förtroende bland sina kunder och anställda börjar med empati. Det handlar om att flytta fokus från kostnad och effektivitet till att kunna sätta sig i en kunds eller anställds skor och omorientera verksamheten ur den synvinkeln.
Kunder och medarbetare som känner sig hörda och förstådda är mer lojala. I en värld av oändliga valmöjligheter kan kunderna rösta med sina plånböcker och byta varumärke som de vill. På en trång arbetsmarknad där det råder ett bildligt krig om talang, är anställda också mobila. I en studie från Genesys berättade nästan hälften av konsumenterna att företagen de regelbundet gör affärer med inte visar dem tillräckligt med empati när de levererar kundservice, och då riskerar företaget att förlora sina kunder.
Läs guiden (på engelska) och förstå varför empati inom kundservice är så viktigt ur ett rent affärsperspektiv.
Detta material är framtaget av Genesys som är aktiv sponsor hos Telekom idag. Genesys kommer ta del av dina kontaktuppgifter som du lämnar i samband med nedladdningen.