Wish startar kundservice i Whatsapp

Kundservice En kundservice på plats där kunderna är. Det är vad Wish har satsat på, och nu lanserar de kommunikation via Whatsapp.
– Genom att erbjuda kundservice via WhatsApp gör vi shoppingen ännu enklare och tryggare, säger Håvars Stjernen på företaget.

Wish startar kundservice i Whatsapp


OBS. Detta är en nyhetsartikel om Wish kundtjänst – och det är ganska många som hör av sig till oss för att de tror att vi är Wish kundtjänst. Vi på Telekom idag har ingenting med Wish kundtjänst att göra och undanber oss fler samtal. Hoppas denna hälsning når fram!

Någonting är fel

Du är inloggad som prenumerant hos förlaget Pauser Media, men nånting är fel. På din profilsida ser du vilka av våra produkter som du har tillgång till. Skulle uppgifterna inte stämma på din profilsida – vänligen kontakta vår kundtjänst.
Telekom idag premium

Läs vidare – starta din prenumeration

  • Tillgång till vår digitala Premium-tjänst om professionell kommunikation.
  • Nischade nyhetsbrev för Professional och Contact Center.
  • Få tillgång till alla avsnitt i vår utbildnings-tv om Teams-telefoni, SD-Wan och Chattbotar.
  • Sex papperstidningar om året med tydligt fokus på Telekom-branschens viktigaste frågor.
Redan prenumerant?

I fjol lanserade Whatsapp sin affärstjänst. En funktion som möjliggjorde för företag att sköta sin kommunikation via appen som i dag har 1,5 miljard användare världen över. Nu har de första företagen ackrediterats och handelsföretaget Wish är bland de första.

Via appen kommer kunder nu kunna få orderbekräftelser samt kontaktinformation, och framöver ska även kontakt med kundservice vara möjligt.

– Wish har på kort tid och genom ett oslagbart utbud blivit den populäraste shoppingappen i många länder, en position som vi är beslutna om att behålla och stärka. Genom att erbjuda kundservice via Whatsapp gör vi shoppingen ännu enklare och tryggare, säger Håvard Stjernen, Nordenchef på Wish.

Bolaget har som affärsidé att kapa mellanhänder, och via Wish kan man handla produkter från en miljon tillverkare världen över. Och vi verkar ha upptäckt möjligheterna – för den svenska marknaden är en av de första där företaget inkorporerar kommunikation via Whatsapp.

– Sverige är en relativt sett stor och viktig marknad för Wish. Därför är det naturligt att den svenska marknaden prioriteras när vi vidareutvecklar kunderbjudandet, säger Håvard Stjernen.

Senaste artiklarna

Hämtar fler artiklar
Till startsidan
Telekom idag

Telekom idag Premium

Nyhetstjänsten för dig som jobbar med professionell kommunikation. Nu med nya nischade nyhetsbrev för ditt intresseområde och utbildnings-tv.