Zoom inleder samarbete med kontaktcenterleverantör

kontaktcenter Avaya och Zoom hjälper kunderna att genomföra smidiga samtal och ger dem tillgång till molnbaserade samarbetsverktyg.

Zoom inleder samarbete med kontaktcenterleverantör

Ett lyckat samarbete kan leda till fördelar för båda parter och dessutom deras respektive kunder. Nu har Zoom och Avaya bestämt sig för att inleda ett så kallat strategiskt partnerskap som ska gynna kunderna på flera sätt.

Någonting är fel

Du är inloggad som prenumerant hos förlaget Pauser Media, men nånting är fel. På din profilsida ser du vilka av våra produkter som du har tillgång till. Skulle uppgifterna inte stämma på din profilsida – vänligen kontakta vår kundtjänst.
Telekom idag premium

Läs vidare – starta din prenumeration

  • Tillgång till vår digitala Premium-tjänst om professionell kommunikation.
  • Nischade nyhetsbrev för Professional och Contact Center.
  • Få tillgång till alla avsnitt i vår utbildnings-tv om Teams-telefoni, SD-Wan och Chattbotar.
  • Sex papperstidningar om året med tydligt fokus på Telekom-branschens viktigaste frågor.
Redan prenumerant?

Även om många företag har valt att gå över till molnbaserade kommunikationstjänster finns det en del som inte har tagit steget – ofta handlar det om stora organisationer i finansbranschen eller offentlig sektor som har valt att behålla sin onprem-lösning.

Tack vare Avayas samarbete med Zoom finns det nu möjlighet för just denna kategori av organisationer att dra nytta av fördelarna med en modern, molnbaserad kommunikationsplattform.

Zoom Workplace, en samarbetsplattform med mötesfunktionalitet, chattfunktioner och digital whiteboard, kommer att kunna integreras med Avayas plattform. Dessutom kommer Zoom Meetings-klienten kuna användas som en brygga till Avaya Communications Manager. När man genomför ett Zoom-samtal sker en sömlös anslutning till Avayas plattform.

Får tillgång till Zooms ai-assistent

I slutändan kommer det att leda till att användarna kan hantera sina arbetsflöden och kommunikation på ett nytt, förenklat sätt enligt de båda företagen, inte minst genom att man också får tillgång till Zooms ai-assistent som är baserad på generativ artificiell intelligens.

– Dagens företag strävar efter att dra nytta av de senaste ai-drivna innovationerna för att skilja sig från mängden, accelerera och växa, allt medan de integrerar nya prestandanivåer med minimal störning i befintliga kärnsystem. Genom att samarbeta med Zoom kan vi uppfylla löftet om “innovation utan störningar” för Avayas kunder, och erbjuda mervärde till företagen genom världsklassiga samarbetsupplevelser inom Avaya-plattformen, säger Alan Masarek, vd för Avaya, i ett uttalande.

Senaste artiklarna

Hämtar fler artiklar
Till startsidan
Telekom idag

Telekom idag Premium

Nyhetstjänsten för dig som jobbar med professionell kommunikation. Nu med nya nischade nyhetsbrev för ditt intresseområde och utbildnings-tv.