Zoom snuvas på gigantiska kontaktcenterköpet

kontaktcenter Five9 drar sig ur efter det att aktieägarna uttryckt sitt missnöje med affären.

Zoom snuvas på gigantiska kontaktcenterköpet

Vi har tidigare skrivit om kommunikationsjättens Zooms planer på att förvärva kontaktcenterleverantören Five9 för 14,7 miljarder dollar. Men nu det ut som om affären inte kommer att genomföras, något som Cxtoday rapporterar om.

Någonting är fel

Du är inloggad som prenumerant hos förlaget Pauser Media, men nånting är fel. På din profilsida ser du vilka av våra produkter som du har tillgång till. Skulle uppgifterna inte stämma på din profilsida – vänligen kontakta vår kundtjänst.
Telekom idag premium

Läs vidare – starta din prenumeration

  • Tillgång till vår unika digitala Premium-tjänst öppen bara för prenumeranter.
  • Ett nischat nyhetsbrev för just ditt intresseområde; Professional eller Contact Center.
  • Full tillgång till vår digitala kunskapsbank med över 16 000 artiklar.
  • Sex papperstidningar om året med tydligt fokus på Telekom-branschens viktigaste frågor.
Redan prenumerant?

Beskedet kommer efter ett möte som arrangerades av aktieägarna i Five9, där det visade sig att en majoritet av aktieägarna ansåg att affären inte borde genomföras.

Finns enorm potential

– Vi fick tillfälle att utförligt diskutera köpet med våra aktieägare. Vi värdesätter deras återkoppling och förtroende för företagets framtida möjligheter och delar deras syn på att det finns enorm potential att skapa stort värde genom att fortsätta driva Five9 som ett fristående företag, säger Five9:s vd Rowan Trollope.

Beskedet kommer några veckor efter det att justitiedepartementet uttryckt oro över USA:s nationella säkerhet eftersom Zoom har kopplingar till Kina. Företaget har upprepade gånger hävdat att inga data skickas till kinesiska servrar, men i fjol framkom det att man av misstag gjort just detta.

Detta innebär givetvis ett stort bakslag för Zoom, som sett stora möjligheter att bredda sin verksamhet och uppnå synergieffekter genom att kliva in på kontaktcenterområdet.

Senaste artiklarna

Kontoret

Samarbete

Whitepaper

Kontaktcenter

Karriär

Telekom idag

Telekom idag Premium

- för dig som behöver full koll på framtidens kommunikation. Nu med nya nischade nyhetsbrev för ditt intresseområde.