Vi ser att vissa kunder fortfarande är mycket nöjda med sin Avaya och den personliga service de får från sin telefonileverantör. Däremot har utvecklingen av svensktalande hänvisningsfunktioner för Avaya stannat av. Vi anser att dessa kunder inte ska behöva byta till molnet bara för att den talade hänvisningen försvinner. Därför har vi utvecklat hänvisningsplattformen ”Comgate Presence” för Avayaväxlar, säger Andreas Bellander, produkt- och försäljningsansvarig på Comgate Connect
VAD ÄR TALAD HÄNVISNING?
Upptagetstatus, profilhantering, gruppsamtal och avancerad röstbrevlåda är olika delar av samma funktion, kallad ”Talad hänvisning”. Denna tjänst gör det enkelt för växelanvändare att styra sin tillgänglighet, både för jobbnummer och företagets gruppnummer. Sverige har varit ledande i utvecklingen av talad hänvisning, och det är en självklar funktion för svenska växelanvändare. Den fanns långt innan molnväxlarnas och mobilapparnas tid. Avayas IP Office med talad hänvisning har länge varit en favorit bland små och medelstora företag i Sverige.
TALAD HÄNVISNING ”COMGATE PRESENCE”
Comgate Presence har alla funktioner som behövs i ett modernt hänvisningssystem. Vi är stolta över den användarvänliga och moderna mobilappen.
Med koppling till Outlook-kalendern hanteras hänvisningar automatiskt, så du slipper göra det manuellt.
GRUPPHANTERING / SAMTALSKÖER
Med Comgate Presence kan du i mobilappen enkelt logga i eller ur dig eller kollegor i växelns olika köer.
NYHETER
Ni som har en Avayaväxel med befintlig svensk hänvisningsplattform saknar troligen funktioner som övervakad transfer och möjlighet att hänvisa en kö. Detta har vi löst i Comgate Presence!
Övervakad transfer: Innan du kopplar samtal till din kollega kan du först prata med kollegan för att höra om denne kan ta emot samtalet. Motsatsen till övervakad transfer kallas ”blind transfer” vilket innebär att du endast kan koppla iväg samtalet utan föravisering.
Hänvisa växelnumret: Hänvisa växelnumret lika enkelt som ditt egna direktnummer. I Comgate Presence finns färdiga ljudfiler för exempelvis stäng för Jul, Påsk, Konferens, mm.
Röstbrevlåda med tal till text: Mottagna meddelanden i röstbrevlådan transkriberas och skickas ut som text via e-post där ljudfilen bifogas. Detta är det absolut snabbaste och enklaste sättet att ”lyssna av” dina meddelanden.
VIDAREUTVECKLA DIN AVAYAVÄXEL MED AVAYA EXPERIENCE PORTAL
Har du en Avayaväxel idag så kanske du vill veta lite mer om vad som händer i Avayavärlden? Avaya erbjuder idag en prenumerationstjänst för den som inte vill behöva fundera på uppgraderingar och supportavtal. För medelstora och lite större företag ligger man i framkant med tjänster som automatiserad röst, självbetjäning och interaktiva röstsvar (IVR) applikationer och AI. AVAYA Experience Portal stöder både inkommande och utgående samtal samt HTML-applikationer. Avaya Experience Portal stöder Session Initiation Protocol (SIP) och en blandad telekommiljö.
KONTAKTA OSS
Oavsett om du är en befintlig Avayakund eller intresserad av att veta mer om vad Avaya och Comgate Connect kan göra för ditt företag tar vi gärna ett möte med dig. Antingen över en kopp kaffe i Avayas fina lokaler i Kista Science tower eller via digitalt on linemöte.
Scanna QR-koden för att bli kontaktad av en rådgivare från Comgate Connect eller för att boka ett möte med Andreas och Ainis.
Andreas Bellander, Comgate Connect AB
Produkt & säljansvarig
+46 8 546 50 515 | andreas.bellander@comgate.se
Comgate Connect AB
Sjöängsvägen 11, 197 72 Sollentuna
+46 8 546 50 000 | info@comgate.se
Ainis Kavaliauskas, Avaya
Territory Business Development Manager
Sweden, Finland, Baltics
Fakta
Med över 30 års erfarenhet inom företagstelefoni har vi på Comgate Connect stolt utvecklats till en komplett teleoperatör och helhetsleverantör med egenutvecklad telefoniplattform. Vårt tjänsteutbud sträcker sig från traditionella kundägda on premväxlar till molnbaserade mobilväxlar – och allt däremellan. Som teleoperatör och helhetsleverantör med egenutvecklad telefoniplattform är vi här för att möta dina kommunikationsbehov, oavsett var du befinner dig på din digitala resa.
Hos Comgate bygger vi vår verksamhet på en solid grund av kompetens, hållbarhet och långvariga affärsrelationer. Vi vet att nöjda medarbetare leder till nöjda kunder, och därför investerar vi i våra anställdas välmående och utveckling. Detta engagemang speglar sig i den service vi erbjuder våra kunder – en service som vi är mycket stolta över att leverera.
Fakta
Avaya är ett amerikanskt multinationellt teknikföretag som är specialiserat på att erbjuda avancerade kommunikationslösningar för företag världen över. Företaget grundades 2000 som en avknoppning från Lucent Technologies och har sitt huvudkontor i Morristown, New Jersey, USA. Genom åren har Avaya etablerat sig som en global ledare inom kommunikation, arbetsflödeshantering och kontaktcenterlösningar.
Avaya är känt för sitt fokus på innovation och teknologiutveckling. Företaget har genom åren kontinuerligt investerat i forskning och utveckling för att hålla sig i framkant inom sin bransch. Särskilt på senare tid har Avaya lagt stor vikt vid artificiell intelligens (AI), maskininlärning och automatisering för att förbättra sina kommunikations- och samarbetslösningar.
Genom sitt ständiga fokus på innovation och teknologisk utveckling är Avaya väl positionerat för att fortsätta vara en ledande aktör i den snabbt föränderliga världen inom företagskommunikation.