– Vi har fått ut mer än vi förväntade oss genom partnerskapet med Fastly – från förbättrade prestandamått till ett praktiskt ägande av vår plattformskonfiguration. Fastlys stöd gjorde en skillnad för oss, säger Martin Belak, Strawberrys chef för it-utveckling.
Omprofileringen och migreringen är en del av Strawberrys vision att expandera bortom traditionella hotellverksamheter till mat, dryck, evenemang och detaljhandel. Med 230 hotell, 122 restauranger och 21 spaanläggningar i Norden behövde Strawberrys nya digitala plattform stödja den planen samtidigt som företaget behåller en årlig intäkt på 11 miljarder kronor och tiotals miljoner organiska sökningar.
De främsta resultaten av migreringen är: 40 procent snabbare laddningstid på Strawberrys sajter med en minskning från 6,90 sekunder till 4,13 sekunder, 66 procent förbättrad användarupplevelse genom kortare serveranslutningstider och förbättrad webbprestanda och en ökning av Net Promoter Score – kundnöjdhet – från 61 till 81.
publicerad 13 december 2024