nr-logo

Bevakar den svenska telekombranschen

Telia-veteran lämnar telekom

Telia-veteranen Malin Anglert, 45, tar över reklamorganisationen Swedma.

  • Artikel annons 1

1996 började Malin Anglert på Telia som trainee. Genom åren har hon jobbat sig upp och sedan 2000 har hon haft en mängd olika chefstjänster inom organisationens olika delar.

De senaste två åren har hon varit ansvarig för kundservice för b2c och jobbat med en förändringsresa. För nästan två år sedan blev hon också invald i branschorganisationen Kontaktas styrelse.

Nu lämnar en veteran telekom-jätten Telia för att istället ta över Swedma, som är en branschorganisation för direkt och datadriven marknadsföring. Om en vecka börjar Malin Anglert sitt nya arbete.

– Det ska bli oerhört kul och utmanande att leda denna förändringsresa tillsammans med medarbetare, medlemmar och associerade medlemsföretag. Särskilt nu när branschen befinner sig mitt i en genomgripande omvandlingsfas, säger Malin Anglert i ett pressmeddelande.

  • Annons 3

Fler nyheter

Box presenterar ny tjänst

Lagra din data var du vill – utan att det påverkar användarupplevelsen. Nu har molnföretaget Box lanserat sin nya tjänst.
– Med Box Zones får företaget det bästa av två världar, säger Jeetu Patel, produktchef på företaget.

Nytt nordiskt samarbete om 5g

Världens första sammanlänkade 5g-region. Under årets nordiska statsministermöte undertecknades en ny avsiktsförklaring.
– Utvecklingen av 5G är på frammarsch och den nordiska regionen ska ligga i framkant i den utvecklingen, säger statsminister Stefan Löven.

  • Annons 4

Så hanterar Telekom idag GDPR

Arbetet med dataskyddsförordningen, GDPR, har varit intensivt den sista tiden för att vi ska vara klara till den 25 maj. Nu finns alla bitar på plats hos Telekom idag och vår ägare Pauser Media.

Operatörerna: ”Skapas risker för monopolisering”

Konkurrens ger snabb och bred nätutbyggnad. Men i skiftet till 5g finns det stora risker för att enskilda aktörer får osunda fördelar.
– De föreslagna auktionsreglerna för 700 MHz-auktionen är inte konstruerade för att säkerställa hård konkurrens, säger Samuel Skott på Tele2.

Utmanaren: ”Verkligheten har kommit ikapp vår idé”

Ett mobilabonnemang som inte kostar pengar – men där användarna får betala med sin tid.
Det är uppstickaren Wifogs strategi för att kapa till sig marknadsandelar.
– Det här är en affärsmodell man kan använda inom många branscher, säger Peter Håkansson, vd för företaget.