nr-logo

Bevakar den svenska telekombranschen

Telia-veteran lämnar telekom

Telia-veteranen Malin Anglert, 45, tar över reklamorganisationen Swedma.

  • Artikel annons 1

1996 började Malin Anglert på Telia som trainee. Genom åren har hon jobbat sig upp och sedan 2000 har hon haft en mängd olika chefstjänster inom organisationens olika delar.

De senaste två åren har hon varit ansvarig för kundservice för b2c och jobbat med en förändringsresa. För nästan två år sedan blev hon också invald i branschorganisationen Kontaktas styrelse.

Nu lämnar en veteran telekom-jätten Telia för att istället ta över Swedma, som är en branschorganisation för direkt och datadriven marknadsföring. Om en vecka börjar Malin Anglert sitt nya arbete.

– Det ska bli oerhört kul och utmanande att leda denna förändringsresa tillsammans med medarbetare, medlemmar och associerade medlemsföretag. Särskilt nu när branschen befinner sig mitt i en genomgripande omvandlingsfas, säger Malin Anglert i ett pressmeddelande.

  • Annons 3

Fler nyheter

  • Annons 4

”Data är den nya globala valutan”

En rejäl kapitalinjektion och medel för fortsatt tillväxt.
Snowflake har i en finansieringsrunda fått in 450 miljoner dollar.
– Det nya kapitalet innebär att vi kan växa snabbare, säger Denise Person, marknadschef på företaget.