Microsoft i allians med kontaktcenterföretag

Kontaktcenterföretaget Aspect Software och Microsoft skapar en allians för att leverera unified communications, uc, till kontaktcenter runtom i världen. Aspect ska designa sin lösning Aspect Unified IP så att den integreras med Microsofts plattform för ip-telefoni och integrerad kommunikation, Microsoft Office Communications Server 2007, OCS.

Aspect ska börja med utvecklingen av sin lösning direkt. I år släpps en .NET-baserad Aspect Unified IP-produkt som kan integreras med OCS. Den ska också innehålla en ”fråga experten”-funktion som utnyttjar snabbmeddelandefunktionen och närvarohanteringen i Microsofts produkt.

Den nya lösningen innebär att kontaktcenter sömlöst kan interagera med kunder via olika kanaler, telefon, snabbmeddelanden, e-post eller konferens.

Senaste artiklarna

Hämtar fler artiklar
Till startsidan
Telekom idag

Telekom idag Premium

Nyhetstjänsten för dig som jobbar med professionell kommunikation. Nu med nya nischade nyhetsbrev för ditt intresseområde och utbildnings-tv.