Telenor och IBM satsar på Managed Voice

Ett samarbete mellan Telenor och IBM ska hjälpa företagen att lättare dra nytta av samordning mellan it och telefoni.

Fler och fler går över till integrerade telefonilösningar för fast- och mobiltelefoni. Telenors Managed Voice hjälper kunderna att slippa tänka på de tekniska lösningarna, och nu ska en gemensam tjänst för Managed Vice underlätta ännu mer.

– Samarbetet med IBM gör det möjligt för oss att stärka vårt helhetserbjudande till företag som vill effektivisera sina telefonilösningar, säger Telenors affärsområdeschef Mats Lundqvist.

Managed Voice innebär i praktiken för kunden en fast månadskostnad för behovsanpassad fast- och mobiltelefoni som helt driftas av Telenor.

– I en värld där telefoni och it smälter samman alltmer kan vi som systemintegratör spela en viktig roll för att skapa samordningsvinster i företag. Tillsammans med Telenor har vi nu möjligheten att erbjuda en trovärdig helhetslösning, säger Hans Zai, affärsområdeschef för IBM Integrated Communication Services.

Senaste artiklarna

Hämtar fler artiklar
Till startsidan
Telekom idag

Telekom idag Premium

Nyhetstjänsten för dig som jobbar med professionell kommunikation. Nu med nya nischade nyhetsbrev för ditt intresseområde och utbildnings-tv.