Energibolag väljer Servit för kundtjänsten

Norska Telinet Energi startades i Norge 2003 och etablerade sig i Sverige 2009. Hittills har den norska organisationen skött kundärenden men i och med en kraftig tillväxt kände Telinet Energi att det var dags att bygga upp en svensk kundtjänst.

Som leverantör valde man, efter diskussioner med en del andra, Servit.

– De har varit snabba och enkla att samarbeta med. Men vi ansåg också att deras tjänst var enkel att komma igång med och flexibel att anpassa efter våra behov, säger Henrik Lönnevi, försäljnings- och marknadschef på Telinet Energi.

Eftersom man inte hade någon kundtjänst sedan tidigare var det en resa från ax till limpa där Telinet Energi prioriterade kostnad, flexibilitet och anpassningar till organisationens behov.

– Vi växer stort just nu och ville ha en samlad svensk organisation som hanterar vår verksamhet här. Där är kundservice en viktig del.

Senaste artiklarna

Hämtar fler artiklar
Till startsidan
Telekom idag

Telekom idag Premium

Nyhetstjänsten för dig som jobbar med professionell kommunikation. Nu med nya nischade nyhetsbrev för ditt intresseområde och utbildnings-tv.