Clara svarar i molnet

Svara Telecoms nya telefonisystem i molnet ger både ivr, callback och köhantering.

Clara svarar i molnet

För företag som skulle vilja ge bättre kundservice via telefon än deras befintliga växel har funktioner för finns nu ett alternativ till att köpa ny utrustning. Helsingborgsföretaget Svara Telecom har nyligen öppnat portarna till sin egenutvecklade molntjänst Clara.

Systemet finns i tre olika varianter, brons, silver och guld med olika funktionsnivåer. I grundnivån ingår bland att talsvar, röstbrevlåda och callback, det vill säga möjlighet för den som ringer in att bli uppringd om ingen kan ta samtalet just då. Silver-paketeringen ger flerspråksstöd och möjlighet att hämta in uppgifter som exempelvis kundnummer från den inringande innan samtalet besvaras. I guld-paketeringen ger Clara också köfunktionalitet. Den som ringer i kan få besked om kötid eller plats i kön och agenten kan övervaka kön och plocka samtal via tjänstens webbgränssnitt.

Komplement till växel eller mobiler

– Clara fungerar för både större och mindre företag, även de som inte har någon växel utan bara enskilda mobilabonnemang. Samtidigt saknar även många större växlar inbyggda möjlighet till callback, menar Stefan Olsson, försäljningsansvarig hos Svara Telecom.

Månadsavgiften för den grundläggande paketeringen är 1 750 kronor per månad, vilket inkluderar 500 inkommande samtal. Därutöver tillkommer en avgift per samtal.

– Prismodellen är dynamisk för att fungera för både små och stora kunder, säger Stefan Olsson.

Senaste artiklarna

Hämtar fler artiklar
Till startsidan
Telekom idag

Telekom idag Premium

Nyhetstjänsten för dig som jobbar med professionell kommunikation. Nu med nya nischade nyhetsbrev för ditt intresseområde och utbildnings-tv.