Med svenska Lynes kan man hålla i videomöten, ta emot samtal, chatta med kollegor och kunder och dela dokument – allt i samma arbetsflöde. Nu smider företaget storslagna planer att fortsätta utveckla sin app. Men innan funktionerna släpps för den breda massan vill företaget testa dem i en mindre skala – genom ett beta-program. Beta-användarna kommer sedan att ge utvecklarna feedback så att de kan förbättra produkten innan den släpps officiellt.
Lynes lanserar beta-program: ”Nollvision för missade samtal”
telefoni
Lynes Technologies är ett samarbetsverktyg och en telefonväxel i ett. Nu lanserar de ett beta-program för teknikintresserade vilket kommer ge användare chansen att ta del av alla deras nyheter först.
Någonting är fel
Läs vidare – starta din prenumeration
- Tillgång till vår digitala Premium-tjänst om professionell kommunikation.
- Nischade nyhetsbrev för Professional och Contact Center.
- Få tillgång till alla avsnitt i vår utbildnings-tv om Teams-telefoni, SD-Wan och Chattbotar.
- Sex papperstidningar om året med tydligt fokus på Telekom-branschens viktigaste frågor.
Filip Flink, produktmarknadschef på Lynes, berättar att beta-programmet är något de har velat ha på plats sedan en tid tillbaka.
– Vi har haft en privat beta med några få utvalda kunder som har testat funktionerna och gett oss feedback. Det har gett oss mycket värdefulla insikter.
Enligt Filip saknar telekombranschen, trots sin snabba utveckling, möjligheten till användarnära utveckling – något som har blivit allt vanligare bland SaaS-bolag världen över.
– Det vill ändra på genom att erbjuda beta-programmet för alla våra användare – mig veterligen den enda svenska UCaaS-leverantören att göra det.
Hur många hoppas ni kommer att anmäla sitt intresse?
– Så många som möjligt! Hittills har några hundra användare anmält sig. Men vi är medvetna om att vissa enbart är nyfikna medan andra har ett genuint intresse. På sikt vill vi ha ett tillräckligt stort underlag för att aktivera ett community.
Vilken slags funktionalitet kommer ni att inkludera i beta-programmet?
– Vi kommer inkludera funktionalitet som appliceras på privata användare samt funktioner som rör en hel organisation. Som privat användare kan du bland annat testa utbrytningsfönster samt transkribera och sammanfatta meddelanden i din röstbrevlåda, berättar Filip och fortsätter:
– På organisationsnivå kan du testa vårt nya call flow samt visuella varningar vid långa kötider. Call flow är vårt nästa steg i att erbjuda branschens bästa svarsgrupper. Tanken är att bland annat att minska antalet missade samtal genom att göra det lättare att följa upp, kommentera och klar-markera dem. Detta är ett första steg i vår nollvision för missade samtal.
”Har inte telekombranschen kommit längre än så?”
De kommande åren siktar Lynes på att förbättra kundens och användarens arbetsflöden kring allt som har med telefoni att göra. Fokus kommer att ligga på att fortsätta nyttja ai-teknik för analys, insikter och automatisering – och därmed skapa mer hållbara och kostnadseffektiva arbetssätt.
– Vi anser oss vara förbi stadiet där vi enbart utvecklar grundläggande telekomfunktioner. Då begrepp som “omnikanal” och “nummeruppslagning” trumpetas ut som om det vore något nytt, ställer vi oss frågan ”har inte telekombranschen kommit längre än så år 2023?”.
Om du vill testa beta-programmet kan du anmäla dig här.