nr-logo

Bevakar den svenska telekombranschen

Jabra släpper nytt proffsheadset

Ett nytt digitalt headset för bättre samtalskvalitet i kontorslandskap.
Engage 50 är Jabras senaste lurar, speciellt framtagna för callcenters.

  • Artikel annons 1

Bättre ljudkvalitet för operatören, men även stöd för att förbättra kundupplevelsen. Jabras senaste headset är enligt tillverkaren mer än bara ett par inkrementellt förbättrade hörlurar.

I grunden handlar det om ett headset med brusreducering, men det lanseras med mjukvara som ger detaljerad samtalsanalys – vilket ska förbättra kindupplevelsen.

Det senare innebär att användaren får instruktioner om exempelvis hur mikrofonarmen bör justeras för att ge bästa samtalskvaliteten. Men programvara ger även överblick hur ljudnivån runt omkring är. Det senare gör det möjligt för verksamheten att fatta beslut baserat på informationen för att minska oljud och öka produktivitet.

– Vår forskning har visat att upp till 90 procent av företagen uppfattar kundtillfredsställelse som en konkurrensfördel. När det gäller att förbättra samtalskvaliteten och resultatet så är det viktigt att vi lyssnar på kundservicemedarbetarna, som vet bättre än någon annan vad som distraherar eller hindrar dem att slutföra samtal på ett tillfredsställande sätt, säger Holger Reisinger, chef för företagslösningar på Jabra

Engage 50 ska möta just behovet som callcenters eller liknande krävande verksamheter ställer.

– Det finns inget headset på marknaden som ger samma ljudkvalitet, bullerdämpning och funktioner för att hjälpa medarbetare som är beroende av telefonen för att kunna fokusera på sitt jobb utan behöva oroa sig för avbrott. Vi har också lyssnat på företagare, varav två tredjedelar planerar strategiska investeringar i avancerad analys under de kommande två åren. Dataanalysfunktionen i Jabra Engage 50 gör det möjligt för företagen att fatta beslut för att förbättra samtalskvaliteten för både medarbetare och kunder, säger Holger Reisinger.

Jabra har börjat sälja Engage 50 och priset startar på 2 132 för modellen Mono2, 2 360,80 för Stereo2 och 1 008,80 för kontrollenheten. Samtliga priser är exklusive moms.

Taggar:,

  • Annons 3

Fler nyheter

  • Annons 4

Här är Plantronics nya namn

AMSTERDAM. Plantronics köpte Polycom under förra året. Nu har man bestämt sig för att byta namn.
– Namnet kommer från grekiska ordet för många, säger Paul Clark.

Conscia Netsafe vinner Cisco-pris

”Customer Experience Partner of the Year 2018. På Ciscos stora partnergala ärades Conscia Netsafe med titeln.
– De har varit först och kommit längst, säger Johan Stenstrand, partnerchef på Cisco.

”Vi har fått in en bra täckning av vår planet”

För två månader sedan släppte Tre sitt företagsabonnemang 3Världen Företag.
Och enligt Sofia Krook, ansvarig för B2B, har lanseringen varit enormt lyckad.
– Vi är jättenöjda och vi ser att det är otroligt attraktivt på marknaden, säger hon.

Iioote expanderar till Stockholm

”Marknadsmoment” och stort säljpotential inom IoT. Det är vad som fått systemintegratören Iioote att inta huvudstaden.
Ni ska man bygga upp ett ICT-kluster tillsammans med Qualit Solutions i Kista.