Nytt grepp om kommunikationen

Cisco har förbättrat sin svit av röst-, data- och videoprodukter inom unified communications för små och medelstora företag. Användarupplevelsen har förbättrats och stödet för ytterligare applikationer har utökats.

Cisco Systems presenterar förbättringar till sin svit av röst-, data- och videoprodukter inom Unified Communications som mer effektivt kopplar ihop små och medelstora företag och förbättrar kommunikationen i mobila miljöer och kontaktcenter.

– Vi har förbättrat användarupplevelsen för både slutanvändare och systemadministratörer och samtidigt utökat stödet för ytterligare applikationer och tjänster från tredjepartsleverantörer, säger Jerker Tojén, ansvarig för ip-telefoni på Cisco i Sverige.

Bland annat finns det bättre skalbarhet för videokonferenser, meddelandehantering och röstsamtalslösningar. Det finns också nya verktyg för att skapa kundanpassade lösningar.

Mer säkerhet

Nyligen presenterade också Cisco att Unified Presence Server 1.0 och Unified Callmanager 5.0 kan integreras med Microsoft Live Communications Server och IBM Sametime 7.5. Enligt analysföretaget Current Analysis har integrationen stor betydelse för Cisco eftersom de flesta konkurrenter för länge sedan meddelat att de har stöd för Microsofts Live Communications Server. Ett sådant stöd ger bland annat tillgång till direktmeddelanden i en säkrare företagsvariant.

Cisco har även lanserat en säkerhetsmjukvara, Cisco Secure Services Client 4.0. Mjukvaran, som är ett resultat av Ciscos förvärv av Meetinghouse Data Communications, gör det möjligt för företag att få ett ramverk för att säkert identifiera olika enheter via trådlösa eller fasta nätverk.

Senaste artiklarna

Hämtar fler artiklar
Till startsidan
Telekom idag

Telekom idag Premium

Nyhetstjänsten för dig som jobbar med professionell kommunikation. Nu med nya nischade nyhetsbrev för ditt intresseområde och utbildnings-tv.