Sinch köper myElefant

Bransch Molntjänstleverantören Sinch stärker portföljen och köper nu företaget Myelefant. Detta till ett pris av närmare 200 miljoner kronor.
– Förvärvet gör att vi kan stärka vår globala kundbas, säger vd:n Oscar Werner.

Sinch köper myElefant

När företaget Myelefant grundades för snart ett decennium var fokus att utveckla en mjukvaruplattform för mobil kundinteraktion i molnet. Resultatet har blivit ett designverktyg där företag på ett enkelt sätt kan skapa visuella och dynamiska meddeladeupplevelser. De var även tidiga på att använda tekniker som RCS, Facebook Messenger och WhatsApp.
Nu har svenska Sinch köpt det franska bolaget.
– Med sin kraftfulla men lättanvända mjukvara har myElefant framgångsrikt visat hur nästa generations meddelandetjänster kan skapa konkret och mätbar affärsnytta. Förvärvet gör att vi kan erbjuda vår globala kundbas och etablerade affärspartners en avancerad mjukvaruplattform, med kraftfulla analysverktyg, som möjliggör en mycket bra kundupplevelse, säger Oscar Werner, vd Sinch.
Den mjukvara som Myelefant utvecklat säljs som Saas-tjänst. Och lösningen ger företag möjligheter att kombinera räckvidden av sms med de möjligheter som bilder, video, interaktion och analys som en mobil sajt kan erbjuda.
– Vi ser ökande efterfrågan från företag som vill använda meddelandetjänster för att förbättra sin kundresa och öka kundnöjdheten. Tillsammans med Sinch får vi den skala och räckvidd som krävs för att konkurrera globalt. Vi ser fram emot att börja arbeta tillsammans och dra nytta av de de många affärsmöjligheter som vi nu ser ta form, säger Cyril Puget, vd och medgrundare på Myelefant.

Gratis nyhetsbrev!

De viktigaste nyheterna direkt i mejlen. Helt kostnadsfritt!
Jag godkänner att Telekomidag sparar mina uppgifter
Telekom idag

Telekom idag Premium

- för dig som behöver full koll på framtidens kommunikation och telekombranschen.
Just nu begränsat erbjudande!