Twitter – med automatiskt snabbmeddelande

Kontaktcenter Med sikte på att bli en mångsidig kommunikationsplattform för företag introducerar nu Twitter egna automatiska funktioner.

Twitter – med automatiskt snabbmeddelande

En av de nya funktionerna är att företag med twitterkonto nu kan förbereda flera olika automatiska välkomstmeddelanden till kunder och andra som tar kontakt via twitter. I meddelanden kan företagen även lägga in relevanta länkar till bland annat webbsidor eller appar som visar företagets tjänster eller tar kunder vidare till erbjudanden.

En annan ny funktion är förinställda snabbmeddelanden för till exempel kundtjänst hos företag. Om en kund skickar en fråga via twitter ska denne genast få ett eller flera svarsmeddelanden relevanta till frågan och därifrån kunna klicka sig fram till rätt information eller länk för att ta sig vidare.

”När snabbmeddelanden och välkomstmeddelanden används tillsammans kan företag minska väntetid och samtidigt lära kunder har man lättast kommunicerar med företaget” meddelar Twitter på deras hemsida.

Enligt digitaltrends.com är twitters egna meddelandefunktioner tillgängliga till alla företag som har den senaste versionen av twitters mobilapp.

Senaste artiklarna

Hämtar fler artiklar
Till startsidan
Telekom idag

Telekom idag Premium

Nyhetstjänsten för dig som jobbar med professionell kommunikation. Nu med nya nischade nyhetsbrev för ditt intresseområde och utbildnings-tv.