Det är på lort tid som Lyko lyckats slå inom e-handel. Hårvårds- och skönhetsspecialisten i Vansbro har alltid satsat på att vara personliga och finnas i de kanaler där kunderna finns. Men allt kan förbättras och ny har man handlat upp Connectels plattform för att göra kundresan än bättre.
– Vi ser stora möjligheter att knyta ihop flera system och ge våra kundtjänstmedarebetare bättre stöd samtidigt som vi kan erbjuda våra kunder att lämna feedback kring kontakten med vår kundservice, säger Peter Gunnarsson, teknikchef på Lyko.
Lyko-koncernen som utöver webbplatser i Sverige, Norge och Finland även har 38 butiker/salongen sysselsätter närmare 500 personer. Enbart onlinehandeln omsätter närmare 600 miljoner kronor.
– Lyko är precis den kund vi söker. De är expansiva och vill differentiera sig genom kundupplevelsen. Vi kommer hjälpa dem att knyta det fysiska mötet närmare online med en gemensam plattform för kommunikation där alla inom verksamheten har tillgång till kundresan, säger Robin Leijon på Connectel.