DGC ny partner för Interactive Intelligence

Customer Interaction Center, en mjukvarusvit för call- och kontaktcenter från Interactive Intelligence, har fått en ny representant i Sverige.

Nätoperatören DGC tar över som ny sverigepartner till Interactive Intelligences vars mjukvarusvit Customer Interaction Center används på många svenska call- och kontaktcenter.

Tidigare representerades företaget av Telenova som nyligen köptes upp av DGC, så valet av partner är knappast en överraskning. Det är också Telenovas tidigare vd Peter Bonde, numera affärsområdeschef på DGC, som drivit frågan om partnerskapet.

DGC hoppas på fler kunder

– Genom Interactive Intelligences breda callcenter- och kontaktcenterlösningar stärker vi vårt erbjudande för krävande telekunder och vår konkurrenskraft mot andra teleleverantörer som Telia, TDC och Tele2, säger Peter Bonde.

– Vi har sett de flesta system för kontaktcenters som finns men den här lösningen kommer ingen i närheten av. Det är ett enda system för allt och på en plattform. På sikt blir en sådan lösning både enklare och billigare för alla inblandade, fortsätter han.

Bland kunderna som använder Customer Interaction Center hittar vi bland andra Länsförsäkringar, SJ och Lindorff.

Senaste artiklarna

Hämtar fler artiklar
Till startsidan
Telekom idag

Telekom idag Premium

Nyhetstjänsten för dig som jobbar med professionell kommunikation. Nu med nya nischade nyhetsbrev för ditt intresseområde och utbildnings-tv.