Sanna Fransson lämnar Volvo Car Mobility när hon nu går in i rollen som chief customer officer, cco, på kundserviceföretaget Kundo. Hon har tidigare arbetat på Klarna och Soundtrack your brand.
– Sannas genuina kunskap inom kundresan och kundservice samt hur man skalar sin affär under tillväxt är precis det vi sökte efter. Hon är nyckeln till att ta vår affär och våra kunder till nästa nivå. Hon är en av de mer kundfokuserade personerna jag mött och drivs av ett djupt engagemang att driva kundvärde på ett skalbart sätt, säger Sofia Alexus, vd på Kundo.
Svenska företaget Kundo erbjuder en kundserviceplattform med bland annat flera olika kommunikationskanaler, självservice- och analysverktyg.
– Jag är mycket glad över att ansluta till Kundo, ett företag som delar min passion för minnesvärda kundupplevelser. I en tid där varje kundinteraktion utgör en möjlighet att skapa värde är kundtjänst mer avgörande än någonsin för att erbjuda enastående kundupplevelser och främja kundlojalitet.
– Genom att förena innovativa produkter med en djup förståelse för våra kunders behov kommer vi tillsammans sträva efter att göra varje interaktion meningsfull, och varje företagsresa framgångsrik, säger Sanna Fransson i ett uttalande.
I slutet av förra året meddelade Kundo även att man rekryterat en ny chief product officer, Sara Manding Holm.