Telia Touchpoint gav kunderna tysta samtal

Driftstörningar Företag som använder Telias växeltjänst Touchpoint hade under flera timmar på tisdagen problem med tysta samtal.

Det var vid 11.30 som Telia började få in rapporter från sina företagskunder om problem med så kallade tysta samtal, det vill säga samtal som kopplas upp men där ingen eller en av parterna inte kan höra den andre. Problemen visade sig komma från operatörens växeltjänst Touchpoint och det var först efter klockan 15 som allt fungerade helt normalt igen.

– Nu är problemen åtgärdade och vi beklagar de problem som uppstått för kunderna, säger Irene Krohn, presschef på Telia.

Någon liknande driftstörning har så vitt hon vet inte uppstått tidigare i den aktuella växelplattformen.

Senaste artiklarna

Hämtar fler artiklar
Till startsidan
Telekom idag

Telekom idag Premium

Nyhetstjänsten för dig som jobbar med professionell kommunikation. Nu med nya nischade nyhetsbrev för ditt intresseområde och utbildnings-tv.