Capio Närsjukvård använder sig sedan tidigare av Ringup Voice Solution, RVS, som är telekombolagets egen variant av kommunikation som tjänst. I Capios fall omfattar tjänsten bland annat fasta och mobila anknytningar, dect-telefoner, applikationer för kundtjänst och tidsbokning, samt hänvisning.
– När närsjukvården nu ville ha en enda leverantör för allt föll valet i upphandlingen på oss. Då Capio är en kund med stora krav på sin telefoni när det gäller driftsäkerhet och tillgänglighet är vi mycket stolta över förtroendet och ser fram emot fortsättningen, säger Peter Persson, försäljningschef på Ringup/Mentortele.
Avtalet löper över tre år och innebär att Capio kommer att använda sig av Ringup/Mentorteles lösningar vid såväl nyetableringar som befintliga enheter.
– Capio har idag drygt 1 000 anknytningar fördelade på 30 enheter i drift via RVS. Uppskattningsvis innebär affären att vi ökar antalet installationer med ungefär 50 procent, avrundar Peter Persson.