Kalix Tele24 och Bokadirekt knyter band

Kundservice Kalix Tele24 och onlinetjänsten Bokadirekt har inlett ett samarbete som ska stärka båda parternas erbjudande mot kunden.

Telefonistföretaget Kalix Tele24 har under en längre tid övervägt att komplettera sin telefonistjänst med ett bokningssystem. Men det blev ett samarbete istället för ett eget bygge.

Kalix Tele24 och onlinetjänsten Bokadirekt blir partners och på så sätt kan telefonistföretaget erbjuda sina kunder en lösning med båda telefonist och bokningssystem.

Enkelt för småföretag

– I ett första steg ser jag detta som ett mycket bra paket för små tjänsteföretag. För en relativt liten peng erbjuder vi dem en komplett tjänst som hanterar både bokningar och telefonpassning, säger Roland Pihlström, vd på Kalix Tele24.

I dagsläget består Bokadirekts kunder till största del av mindre tjänsteföretag med en arbetskalender och en bokningsfunktion där kunderna själva bokar in en lämplig tid. Dessutom får kunderna numera, i och med samarbetet, möjlighet att ansluta en telefonisttjänst som tar emot samtal.

Här menar Bokadirekts vd, Christian Fricke, att man fyller ett gap eftersom många mindre tjänsteföretag inte har möjlighet att hantera förfrågningar eller bokningar när de är upptagna med kunder. Och missade samtal är en missad kund.

– Nu gör vi det enklare än någonsin för små tjänsteföretag att konvertera nätbesök och telefonsamtal till affärer, säger Christian Fricke.

Senaste artiklarna

Hämtar fler artiklar
Till startsidan
Telekom idag

Telekom idag Premium

Nyhetstjänsten för dig som jobbar med professionell kommunikation. Nu med nya nischade nyhetsbrev för ditt intresseområde och utbildnings-tv.