Telia lanserar ”It-avdelning som tjänst”

Kontoret En lösning där alla it- och kommunikationstjänster samlats i ett och samma erbjudande. Nu har Telia lanserat ett ett alternativ de påstår sig vara ensamma med: ”it-avdelning som tjänst”.

Telia lanserar ”It-avdelning som tjänst”

It- och kommunikationslösningar har traditionellt varit två separata grenar. Olika tjänster som ofta haft egna resurser och kommer från en rad olika leverantörer. För företag har detta ibland lett till problem då dessa inte inte fungerar tillsammans.
– Vi vet att många företag behöver växla upp och digitalisera sin verksamhet. Men alla har inte möjlighet att investera i allt eller för den delen i rätt typ av tjänster. Med IT-avdelningen som tjänst skapar vi den helhet som saknats på företagsmarknaden, något som kommer att förändra vår bransch helt framåt, säger Patrik Granström, affärsområdeschef för små- och mellanstora företag på Telia.

Med sin nya lösning ”it-avdelning som tjänst” menar Telia att de som enda leverantör tar ansvar för och hanterar alla tjänster och it-frågor för företaget. Tjänsten rullar som ett abonnemang och ger företag tillgång till experter som först genomför en analys för att skräddarsy tjänsten. Därefter så ansvarar Telia för it-miljön.
Tjänsten innebär support, konsultation samt utbildning – och syftet är att frigöra tid så att företagen i fråga kan fokusera på sin kärnverksamhet.
– Vi förstår att det lokala bageriets största fokus är att baka bröd, inte investera i dyr teknik eller teknisk kompetens. Med vår nya tjänst så behöver företagen inte längre tumma på det som de älskar att göra och vi fortsätter med det vi kan bäst. Med vår unika lösning kan allt fler hänga med digitalt, säger Patrik Granström.

Telekom idag

Telekom idag Premium

- för dig som behöver full koll på framtidens kommunikation och telekombranschen.
Just nu begränsat erbjudande!

Gratis nyhetsbrev!

De viktigaste nyheterna direkt i mejlen. Helt kostnadsfritt!
Jag godkänner att Telekomidag sparar mina uppgifter